rosaopzee.reismee.nl

Ode aan de Elena

4035 Nautische Mijl afgelegd.
629 uur gezeild/gemotored.
5 maanden aan boord geweest.
53 plaatsen aangedaan in 5 verschillende landen.

Het was TOP! ik heb een geweldige tijd aan boord van de Elena gehad, maar eens komt er een einde aan het sprookje en wordt het weer tijd voor een nieuw avontuur! In Las Palmas ben ik de Hartbeat tegengekomen, een Truly Classic van 24 meter, met aan boord Martin en Esther en hun twee dochters Janel (4) en Floor (2). Zij konden wel een opstapper/nanny gebruiken en zo ben ik twee dagen na aankomst in st. Lucia aan boord bij ze gestapt. Maar eerst zijn we nog met z'n vieren Adam, Leonie, Maarten en ik uit geweest. Sepke paste op, dus nadat we ergens heerlijk hadden gegeten heeft Leonie haar om 23.15 afgelost. Adam, Maarten en ik zijn daarna nog uitgeweest en hebben een top avondje gehad. Het was heel erg gezellig, Willem van A Small Nest was er en de Lamawaie was er ook. Kortom een geweldige afsluiter van het leven van de Elena. Nu ben ik aan boord van de Hartbeat. Ze hebben nog een opstapper mee, Roeland van 19, die ook een tussenjaar heeft. Zo is het mooi verdeeld, twee mannen, twee vrouwen. In het begin moesten we nog een beetje aan elkaar wennen, maar nu na drie dagen komt er een beetje ritme in.

ik blijf jullie uiteraard op de hoogte houden van mijn avonturen.
maar eerst nog wat Elena lessen, ervaringen en quotes:

-Feesten Spanjaarden
-Vriendelijk Portugezen
-Overweldigende Shahara
-Kleurrijke Medina's
-Ladies Night
-Mierzoeter Muntthee
-In elk stadje een ander schatje
-Kameel en ezel rijden
-'Je moet niet bezuinigen, gewoon meer verdienen!'
-Alle kleding die ze in het geel hebben, hebben ze ook in het rood
-'Voor elk nieuw kledingstuk, moet er een oude uit de kast'
-Twee kinderen is veel werk, drie of meer is niet te doen
-'stukzitten'
- Minstens een boot van 47 foot'
- 'Met geen pen te beschrijven'
-Een dinghy zonder harde bodem is kansloos, een RIB met 15 PK is een must
-'Moet je hebben!'
- Ook aan poepluiers wen je
-Het is mogelijk om nog bruiner te worden
-'We gaan echt als de brandweer'
- Mijn kinderen heten later Mees en Pieter
-Zelfs met 5 mensen die je 5 maanden kent is het mogelijk om een geweldige tijd te hebben in een constant wiebelend huis!

Adam en Leonie het was geweldig, bedankt!

heel veel liefs, de Nanny

Reacties

Reacties

Bianca

Hoi Rosa,
Al vanaf het stukje over je reisplannen in de Stadskrant hou ik de site van de Elena in de gaten. Leuke verhalen en foto's heb ik de afgelopen 5 maanden gelezen/gezien. Ik hoop dat de site van Heartbeat net zo leuk is om te volgen. Gelukkig heb ik nu ook je eigen site gevonden. Veel plezier op Heartbeat en geniet van de luxe aan boord!
Groetjes Bianca (D1 VV Edam)

Hans (van Gemma)

Ha Rosa,

wat een leuk verhaal weer zeg! Het avontuur met de Elena is nog maar net afgesloten of je bent al weer op weg naar een nieuw avontuur. Echt super voor je dat je op een andere boot kon overstappen en dus nog langer kunt doorzeilen. Ben erg benieuwd waar je samen met de Hartbeat nog naar toe zult gaan? Heel veel plezier nog in ieder geval en blijf genieten.

X

Bart

Haha! Kijk nu al uit naar je ervaringen/quotes van de Heartbeat.
Een nieuwe boot, nieuwe mensen, een nieuwe periode, nieuwe landen, een nieuw avontuur!
Ik ben jaloers.
Tot snel.

X

Jennifer

Hai Rosa,
zelfs wij aan land zullen je missen aan boord van de Elena. Moos ziet jou graag op de foto's. En maak er een briljante, toptijd van op je nieuwe boot!
x,
Jennifer

Francy

Dag lieve Rosa,
Ik heb met rode oortjes je Oceaanverslag gelezen! Top van je hoor, (en van jullie allemaal natuurlijk)wat een ervaringen! Het zal wel even wennen zijn nu je op een andere boot zit...Hoe gaat de reis worden?
Beetje leuke jongen, die Roeland :)? En hoelang blijf je op je nieuwe boot?
Wij vertrekken volgende week naar Marrakech, smane met Evinga en Iris. Ik heb er heel veel zin in.
Tot mails, fijne kerst gewenst onder de zon (wij ook :)), dikke kussen van ons allemaal,
Francy

reina zeeman

Ha Rosa,

Ook ik volg je belevenissen en ik vind het echt geweldig. Wat een avontuur. Nu je overgestapt bent op een andere boot kan ik me voorstellen dat je heimwee krijgt naar je eerdere gezin. Doordat je zo intens met elkaar leeft op zo'n kleine ruimte - en zover ik kon lezen heb je het echt heel fijn gehad - lijkt het me moeilijk om weer te wennen aan een nieuw gezin, andere gewoontes , ritmes, wensen en eisen (neem ik aan. Ik ben erg benieuwd naar het vervolg!
Je schrijft heel leuk - de moeite waard om te lezen - nu dus een nieuwe boot, een nieuw gezin.
Mijn interesse gaat dus vooral uit naar je ervaringen met mensen. En daar schrijf je veel over en dus blijft het voor mij interessant.
Wij gaan nu naar de Kerst, ik heb geen idee in wat voor klimaat jij zit ...
Heel erg fijne kerstdagen!

Groet,
Reina

Harm Tiddens

Ha Rosa, wat een mooi verhaal weer. En wat heb je nu al een mooie dingen meegemaakt. Mag ik je, mede namens Floor even heel hartelijk bedanken voor het zo goed passen op mijn geweldige neefjes (en zus en zwager natuurlijk..)? Ik was stiekem natuurlijk een beetje jaloers op je, maar zag dat de mannetjes helemaal happy met je waren en dat was top om te zien.
Geniet van je reis op de Hartbeat, maar dat zal wel weer lukken. Heb nl. vernomen dat je wel weet hoe je van het leven een feest maakt en bovendien; wat een prachtig schip..

Nogmaals DANK! Groet,
Harm

Pim

Dag lieve Rosa, Gewoontegetrouw loggen we nog steeds graag in op jouw blog en hopen dat je gauw de draad van het schrijven weer oppakt (en je positie bijwerkt). We hebben genoten van je verhalen en de foto's van je tijd op de Elena. Het was een verrijking van de manier waarop wij mee konden genieten. Heel veel plezier op de Hartbeat. Pim

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!