rosaopzee.reismee.nl

New York: I Love You!

Wat een stad! Meer hoef je eigenlijk niet te zeggen om deze metropool te omschrijven. Kan ook niet, zelfs als je alle bijvoeglijk naamwoorden uit de kast zou trekken is het nog te weinig om New York te beschrijven. Toch ga ik zeker een poging wagen, ik zal om het en toen, en toen, en toen een beetje te vermijden mijn verhaal op delen in de dagen. Zoals beschreven in mijn vorige blog was de aankomst multi geniaal, hoeveel mensen hebben nou midden in de nacht langs het vrijheidsbeeld gevaren?

Dag 1 was een Zondag en daar begint het verhaal. Wat ga je doen in zo'n grote stad, waar wil je beginnen? Laten we maar gewoon gaan lopen. En wat bleek, we zitten vlak naast Ground Zero. Vanuit onze boot had je de twee torens precies kunnen zien staan, er wordt dag en nacht gewerkt om het weer op te bouwen en om te laten zien dat Amerika zich niet laat verslaan. Lara was al eerder in the big Apple geweest en had alle highlight al bewonderd. Ze heeft een goede vriendin die hier woont, dus die ging ze even opzoeken. Met Martin en Esther, Roeland en de kids ben ik dus op stap gegaan. We zijn eerst helemaal naar het Empire State building gelopen, en daar zijn we ook in geweest. Helemaal naar de 102de verdieping, wat een gaaf uitzicht over de stad! Je begrijpt ook meteen een stuk beter hoe de stad in elkaar steekt dus dat was erg gaaf. Nou is de weg zoeken niet zo heel moeilijk. Van onder naar boven genummerd heb je van Oost naar West de streets. Van first street tot 197 ofzo. En van rechts naar links van Noord naar zuid de Avenue's, waarvan fifth avenue het bekendste is.
Van het Empire State building zijn we naar Times Square gelopen, wat een licht, wat een reclames, wat een mensen en chaos! Maar wel heel erg cool om er te zijn, je kent het alleen maar van foto's en films.

Dag 2 was boot werk dag. We gaan van Manhattan natuurlijk oversteken naar Bermuda en dan naar huis, dus moet de boot wel klaar gemaakt worden. ‘s Avonds eten we heerlijk risotto met een glaasje Prosecco der bij. Zo die Prosecco is lekker, is der nog een fles, en nog een, en nog een?? Zes flessen later, zit de stemming der zeer goed in, we draaien harde muziek, dansen over het dek en we zoeken de Rum. Even later besluit Esther om een praatje te gaan maken met de buren en die gaat zo in het verhaal op dat ze een uur later weer terug is. Lara heeft er erg warm, en om af te koelen springen zij en Esther in de Hudson! Gadverdamme! Iel! Maar lol dat we allemaal hebben. Lara gaat opzoek naar sigaretten op de kade en als ze terug komt, zitten wij allemaal te roken! (geen hele sigaret hoor, een paar trekjes maar) En zo gaat t maar door! Het is echt een memorable avond, de berucht Prosecco night!
Dag 3 zijn we ‘s ochtends een beetje brak, maar ‘s middags gaan we weer aan t werk. In de namiddag gaan we de vriendin van Lara, Sharan, die hier woont opzoeken. Sharan is model en woont al twee jaar in New York. We lopen door little Italy en SoHo en we gaan in een hip tentje wat eten.

Op Woensdag, Dag 4 , gaan Roeland, Lara en ik Naar Moma, het Museum of Modern Art. Het is helaas heel erg druk, daar wordt je nogal tureluurs van, maar de kunst is over het algemeen erg gaaf. Nederland is met Van Gogh en Mondriaan goed vertegenwoordigd. We lopen nog een beetje over Times Square en ‘s Avonds gaan Roeland en ik met Martin en Esther naar een echte Amerikaanse Comedy Show. Het is een zijstraat van Broadway, in een kelder. Er treden 9 verschillede stand-up komediant op, en het is werkelijk grappig. Ik had niet gedacht dat er nog goede tussen zaten, maar op tweena waren ze allemaal leuk! Ook iets enorm Amerikaans wat je een keertje mee gemaakt moet hebben!
Dag 5 gaan Lara en ik met de kinderen op stap. Het is helaas niet zulk mooi weer, maar we laten ons niet uit het veld slaan. We gaan naar de kinderboerderij in Central Park, naar de snoepwinkel en naar een enorm dure over-the-top speelgoed winkel, met enorme knuffels voor duizenden dollars! Ik ben moe, dus Lara en Roeland gaan samen uit.
Op Dag 6, Vrijdag gaat Lara naar een strandfeest voor de verjaardag van Sharan, Roeland gaat hardlopen in Central Park, Martin en Esther gaan met de kids op stad en ik.., ik ga naar fifth avenue om te winkelen. Ik koop wat souvenirs, Een souvenir T-shirt voor mezelf en een paar gave schoenen. Ik vermaak me prima. Lara slaapt in het strandhuisje, en Roeland, Esther, Martin en ik gaan met de kinderen naar een ander New York's ding. Wij gaan namelijk naar Broadway, en niet zomaar, néé, we gaan naar Mamma Mia! Wat een geniale voorstelling was dat! Ik kende de film natuurlijk al, en ook alle nummers, maar zo'n musical is toch gaver! Lekker alle ABBA nummers mee neuriën, en weg zwijmelen bij het verhaal. Nog dagen lang zitten alle nummers in ons hoofd!
Zaterdag dag 7, is uitgaans dag. Roeland en ik gaan samen de hele dag op stap, we gaan naar de oude Bibliotheek, heel erg mooi, naar Central Park, Harlem, Upper West Site en naar de ondergrondse 24 uurs open Apple Store! T is heel druk, maar wat zijn die apple producten mooi zeg.
‘S avonds wordt t echt spannend, want ik ga voor het eerst in mijn leven naar een Techno feest, en niet zomaar een, nee, het is een illegaal feest. Ergens in Brooklyn, in een stille buurt, in een oud pakhuis. Wat een ervaring, het is super gaaf, en ook wel een beetje vaag. Ik vind het lekkere muziek en we vermaken ons prima. Wat heel leuk is, is dat Esther ook mee was. Je kan niet naar New York zonder uit te gaan, toch? We gaan uit ons dak, maar om vijf uur zijn Esther en ik moe en gaan we naar huis. Roeland en Lara zijn de echte feestbeesten en die blijven nog even.

Zondag (dag 8), komt Lara's moeder op bezoek, ze is stewardess en is anderhalve dag in New York. We halen lekker ontbijt en we brunchen met z'n allen in de kuip. Helaas is het ‘s middags echt rot weer en we zitten de hele dag binnen, beetje te chillen.

Maandag, vandaag, Dag 9, hebben we de hele dag aan de boot gewerkt. Was gedaan, opgeruimd, mast gecheckt, Koelkasten grondig schoongemaakt, boodschappen gedaan. We zijn er klaar voor!

New York ik ga je missen, maar het is ook tijd om weer op huis af te koersen.

We gaan nu naar Bermuda varen, een dag of 4. Daar komt Wouter (een volvo ocean racer) aan boord, hij vaart als schipper met ons mee naar Nederland. En weet je wie er de 26e ook aan boord komt? Mijn allerliefste papa! Super, super gaaf, hij gaat met ons mee varen helemaal naar Nederland, wauw! We zullen de 26e vertrekken uit Bermuda, dan naar de Azoren, daar blijven we een paar dagen, en dan op naar Nederland!

We verwachten ongeveer 20 juli aan te komen in Scheveningen, maar niets is zo veranderlijk als het weer!

Houd www.atlantic-tour.com ook goed in gaten voor de laatste updates!

Ik vond New York Top!

Tot heel erg snel!

Reacties

Reacties

Bart

Tot snel! Zet hem op die laatste kilometers ;). Het is geweldig wat je allemaal doet en meemaakt.

X vanuit Shanghai

Jette

WAaaaaaaaauuuuww.. ik wil ook..
ik heb t nog even 2 weken heeeel druk.. maar daarna lekker op vakantie de 13e vlieg ik naar milaan.. ja stelt vast niets voor bij NYC maar wel heeell leuk!!:D

ik zie je snel xxxx

Lenneke

Zal dat lukken, vòòr mijn verjaardag thuis te zijn?? Dat zou toch wel het allermooiste kado van mijn leven zijn hoor!!! Ik tel de dagen dat je thuis komt en ik zal Hans straks ook erg missen.
Het was weer een vet gaaf verhaal, helemaal geweldig.
Tot heel snel, liefs van mama

Jona & Dja

Wat een leuk verhaal weer!!! Echt geweldig dat je naar Mamma Mia op Broadway bent geweest!!! Naar New York willen wij ook nog zeker een keertje heen!! Echt leuk dat je vader binnenkort aan boord komt. Wij gaan over 3 dagen lekker naar de Canarische eilanden! We gaan naar een hotel op gran canaria, weet jij misschien nog wat hot-spots daar? :D

Nog bedankt voor je kaartje uit New York!! En nog heel veel plezier en een goede vaart!

Tot snel!!

Liefs Jonathan en Djalyza

Francy

O wauw wat een mooi verhaal weer: New York lijkt me geweldig!!!! Je moet maar gauw naar Groningen (of all places where you've been) komen om alles te vertellen!!
Hele fijne terugreis samen met papa (en de anderen) en wat zullen we blij zijn om je weer te zien!! Hopelijk met mama's verjaardag thuis!
Lieve Rosa, geniet van de laatste etappe!!! Suikerkussen, Francy

anneke

het is om stil van te worden aan de andere kant an de grote plas, wat een belevenissen weer zeg, het is allemaal wel hel erg kicken zeg, stel je voor dat je toch voor dat jaartje backpacken had gekozen,,, dat had wel eeeeeeeerg boring geweets in verhouding met deze reis. lucky you !! heel veel plezier met Hans , geniet samen maar heerlijk van het laatste stuk, maar eerst op naar Peter sport....
liefs Anneke en Jan

reina

Wat weer een heerlijk verhaal. Zoals ik al eerder zei: je ziet het op zo'n speciale manier, niet zoals de doorsnee toerist die een weekje NewYork doet!
We zullen lief zijn voor Lenneke als je vader aan boord is.
Meid, wat een fantastische reis heb je gemaakt - ik ben benieuwd naar je verhalen als je straks studeert omdat dat een heel ander wereldje is....
Ga dus door met schrijven!!!!

Groet,
Reina

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!