rosaopzee.reismee.nl

Oversteek naar huis- the easy part

We zijn aangekomen in de Azoren! Na1600 mijl met max 20 knopen wind van achter was het wel een heel rustig tochtje. We hadden een 3 uur op, 6 uur af wachtschema, dus we hebben heel erg veel geslapen, heerlijk. Ik had wacht samen met hans, dus we hebben mooi kunnen bijpraten.
We hadden wel weer wat spinaker porblemen, tijdens de eerste oversteek van de Hartbeat was de spinaker dusdanig gescheurd dat ie gemaakt moest worden. Dus in St. Maarten was de spinaker vakundig gemaakt. Maar helaas, na 3 dagen kwam ie opeens naar beneden, alle hens aan denk en uit het water vissen dat ding. Anderhalve dag was de hartbeat omgetoverd tot een sociale werkplaats, waar we allemaal aan het naaien en plakken waren. Maar we hadden hem gemaakt,dus we hesen m weer. Maarja, in heel rustig weer, daar ging ie weer, helaas het hele voorlijk en onderlijk uitgescheurd, niet meer te maken. Dus hebben we m opgeruimd in dinghy en daar ligt ie nu nog steeds.
Maar wat wel gelukt is, het kijken van de halve finale! jeeeeeeee, oranje voor kampioen!! het spande erom, zouden we op tijd komen of niet? We mikten op Fajal, maar dan kwamen we niet op tijd. Dus we hebben de koers verlegt naar de Flores, wat 130 mijl dichterbij lag, en toen waren we op tijd. We hebben de lokale bar op de kop gezet met 9 idote hollanders die natuurlijk helemaal uit hun dak gingen. Ahh die blesure tijd!! wat een kwelling.. Maar we hebben gewonnen, 3-2, wat een koningsdoelpunten!

Nu liggen we op Horta, en over een paar uurtjes vertrekken we naar huis. Er staat goede wind, maar helaas golven tegen, het belooft een zware tocht te worden, maarja we hebben ons erop voorbereid,dus laat maar komen.

Tot snel

Reacties

Reacties

Bart

Zet hem op die laatste paar kilometer!

francy

Hoi Rosa, nu is dan toch echt het laatste stukje begonnen! Kun je de finale nog ergens zien??? Maak er nog een paar mooie laatste kilometers van en tot gauw.
Dikke kus, Francy

Viola

Hallo Rosa,

Je kent me niet, maar ik volgde al vanaf het begin de verhalen van de Elena en bij toeval kwam jij op de Hartbeat terecht waar ik voor jou op mee vaarde. Mijn verhalen heb ik bijgehouden op www.violavergouwe.waarbenjij.nu. Als je dat leuk vind, moet je ze maar es bekijken. En ik zou het leuk vinden van je te horen hoe je alles hebt ervaren. Je kunt me mailen op violavergouwe@hotmail.com. Ik heb jouw gegevens niet, behalve je blog. Ik begreep van m'n maatje Dick dat jullie vandaag in Medemblik de boot flink aan het schoonmaken zijn. Goed werk. Moet wel vreemd zijn weer in NL te zijn. Top prestatie in ieder geval. Gefeliciteerd en ook namens mij; welkom thuis!! Groetjes, Viola

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!