rosaopzee.reismee.nl

Naar huis

....
ik weet even niet wat ik moet zeggen... naar huis ja, ik ga zondagochtend op weg naar huis. Het is dan nog wel ruim 3000 mijl weg en we doen er nog zo'n drie weken over, maar we koersen oostwaarts, naar huis. Er is bijna een einde aan deze fantastische en bizarre reis. Dan gaat het normale leven weer beginnen, studeren, werken, opstaan, discipline... Dan kan ik iedereen weer zien! Mama en Koen (papa komt morgen avond aan!!!), mijn opa en oma, Jette en iedereen die ik
dit afgelopen jaar nog meer gemist heb. Familie, vrienden, buren, ik kom jullie allemaal bezoeken.
Maar eerst nog een maand varen op de stevige, stoere en trouwe Hartbeat, met zijn geweldige bemanning. Lekker lachen, kletsen en gek doen met Lara, Roeland, Martin en Esther, nog even genieten van de kindjes. Van de gekke, eigenwijze Floor, van de vrolijke spontane Janel.
Het leven thuis wordt heel erg anders, geen afwas meer, geen spullen meer op hoeven slaan onder stoelen en banken, de Waste-water pomp niet meer aan hoeven te zetten, niet meer te klussen en vooral niet meer zoveel te zeilen. Kan ik ooit nog zonder een leven op een boot?
Zoveel gezien en gedaan, zoveel mensen ontmoet, zoveel mijlen gevaren, zoveel dingen meegemaakt, echt onbeschrijfelijk. Ruim vijf maanden gezeild op Elena, zo'n zes maanden op de hartbeat, ik had nooit gedacht dat ik zo ver zou komen.
Maar hoewel het altijd geweldig was, zijn er ook wel zware momenten geweest. Ik had er geen zin meer in, ik had heimwee en ik wilde NU naar huis. Er waren momenten dat ik bijna besloot een vlucht te gaan boeken, maar dat draaide altijd bij. En daar ben ik nu zo blij mee! Ik mis Nederland heel erg, maar wat ik hier meemaak weegt daar zwaar tegen op.

Voor we naar huis gaan hebben we natuurlijk de nodige voorbereidingen gehad aan boord. De veiligheidsuitrusting is genummerd en getest. De Bilge pumps doen het allemaal goed, we hebben flink wat eten ingekocht en nog veel meer klusjes gedaan. We hebben helaas niet heel veel van Bermuda gezien, maar wat we ervan gezien hebben vond ik wel heel erg gaaf! wat een mooi eiland, heerlijk om weer in het blauwe water te kunnen zwemmen, om de bodem te kunnen zien, en dat het schitterend weer is. Het voelt echt caribisch aan.
De tocht van New York naar Bermuda was best wel zwaar. We hebben veel wind gehad, zo'n 30 knopen, aan de wind. We hebben heel hard gevaren maar ook grote golven over ons heen gekregen, maar ons bootje trekt zich daar helemaal niets van aan. Dus dat is voor ons een hele grote geruststelling. Ik heb er dan ook 100% vertrouwen in dat de boot het geweldig zal gaan doen en dat we veilig aan de overkant gaan komen.
Nu hebben we onze laatste maaltijd in de vaste Hartbeat formatie. Roeland, Lara, Martin, Esther de kinderen en ik, morgen komt mijn vader om mee te zeilen en Wouter Verbraak, een Volvo Ocean zeiler, die ook met ons mee de oceaan over gaat.
Tot snel!
Voor een van de laatste keren een blog van mij!

Reacties

Reacties

Bart

Als ik in Nederland was geweest was ik je komen ophalen. Lieverd geniet van die laatste weken! Ondanks dat het heel gemengd zal aanvoelen...

Tot mails!

X

mama

hoera, hoera, hoera!!Nu kan ik eindelijk, eindelijk ,de dagen gaan aftellen. Straks komt papa,en dan mis ik jullie allebei heel erg, maar dan.....
kan ik je eindelijk in mijn armen sluiten.
Goede reis, behouden vaart, tot op de kade van ..?
mama

hans

geweldig dat je doorgezet hebt en straks op zeil in holland aankomt,echt een topprestatie.fijn dat ik de finale mee mag maken.tot vanavond,papa

Leonie

Lieve Rosa, wat heb je veel meegemaakt in een jaar. Ervaringen die niemand je meer af kan nemen. Ik ben benieuwd of je het ooit nog eens met een eigen bootje zult doen. Waar varen jullie naartoe? Eerst naar de Azoren of Engeland of meteen naar huis? We wensen jullie een behouden vaart. Liefs van de Elena crew

Reina Zeeman

Hallo Rosa,
Wat geweldig dat ik je reis heb mogen meemaken dankzij je prachtige verhalen, foto's en filmpjes. Geniet nog van de laatste weken.

Tot ziens in Edam

Vriendelijke groet,
Reina

Jette

Wauw het komt nubheel dichtbij.. Ik kan je helaas ook niet komen ophalen.. Maar ik zie je op t vliegveld!! Xxxxx

Francy

Dag lieve Rosa, ja het begin van het einde van de reis is begonnen. Ieder einde is een nieuw begin....Op dit moment is vast je vader er al, wat zal dat heerlijk zijn om elkaar weer te zien.We zullen goed voor je moeder zorgen hoor, en voor Koen, want die laatste loodjes zullen wel zwaaar zijn.
Geniet van de laaste weken en maak er een mooie tijd van!!
Liefs, Francy

Sebas

Geweldig weer om te lezen:D! Wat een avontuur, als je je maar niet gaat vervelen hier in Nederland:P.

Een hele goeie reis terug, tot snel:D:D!

Groeten Sebas

mieke

Lieve rosa en hans, ik wens jullie een super goede overtocht, met zo nu en dan een beetje wind, want er moet natuurlijk wel effetjes goed gezeild worden!!Lieve Rosa ik heb genoten van al je verhalen ,je prachtige foto's en ben in gedachten ook een heel klein beetje mee de wereld rond gegaan! ik wil je hiervoor ontzettend bedanken, Geniet van het laatste"stukje".En we kijken naar jullie uit !!!!!!!!Heel veel liefs Mieke

Lot

Jemig rosa, Wat een dingen heb je meegemaakt! Het was super om al jou verhalen te lezen! Maak er een super tocht terug van!!!

Groetjes van ons allemaal

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!