rosaopzee.reismee.nl

Op de koffie bij Obama

Na charleston zijn we naar southport gegaan. Een klein dorpje, typisch Amerikaans. We worden uitgenodigd door iemand van de haven om mee te gaan naar een huisfeest die avond. Het is wel lachen erg Amerikaans met van die rode plastic bekers en cheerleaderachtige meisjes. We blijven hier maar één nachtje, en de volgende ochtend vroeg vertrekken we naar Norfolk. Het is wederom zo'n 300 mijl en we doen er twee dagen en nachten over. In Norfolk huren we een auto, een hele grote want Roeland is weer terug en we zijn we met z'n zevenen.

En de bestemming...... Washington DC! Helemaal gaaf! Het is best wel een eind rijden, zo'n vier uur. Maar dan heb je ook wel wat, we zitten in een super leuk hotelletje, vlak bij het witte huis, precies in het centrum. We komen in de middag aan, en we gaan meteen de stad bezichtigen. Eerst naar Obama toe, want die moeten we natuurlijk wel even een handje schudden en gedag zeggen. Helaas is ie net in een meeting, dus houden we het maar bij het bekijken van zijn huis. Daarna lopen we naar het Washington memorial, de grote obelisk die het stadsbeeld domineert. Om er in te kunnen moet je een week van te voren een afspraak maken, dus dat slaan we maar even over. Het centrum van Washington is heel gaaf. Vanaf het memorial (de obelisk) kijk je rechtdoor over the mall naar het capitool, een hele grote groene laan, met veel gras. Achter je bevindt zich o.a. het reflecting lake, met het lincoln memorial, en dan aan je linkerhand ligt het White House! We doen alles lopend, en met de kids in de buggy is dat prima te doen, maar zoals altijd na een dag door een stad slenteren liggen je voeten er 's avonds nogal af. Het Capitool is erg mooi, een copie, maar dan kleiner hebben we al gezien, namelijk in Havana. Martin en Esther blijven de eerste avond in het hotel, en Roeland, Lara en ik zijn ready om de stad onveilig te gaan maken. Maarja, we zijn in Amerika dus houden we het bij een sparkling water! Stomme drinkregel, ik ga maar een keertje terug als ik 21 ben! We laten ons niet uit het veld slaan en we besluiten naar de film te gaan, we gaan naar Robin Hood. Gave film, mooie actie scenes, maar het verhaal was niet helemaal wat ik ervan verwacht had.

De tweede dag gaan Lara, Roeland en ik op onszelf de stad in, we gaan eerst naar een Smithsonian museum, die zijn musea van de staat, dus gratis! Heel goed moeten ze veel meer in Nederland doen. Het is een gaaf museum, maar heel erg druk, het is echt schoolreisjes dag ofzo. Na twee uur zijn we het zat en gaan we buiten in het gras zitten. De grote musea zitten allemaal rondom de Mall. Het is een groot grasveld, met veel bomen en de weg eromheen. We hebben het lincoln Memorial nog niet gezien dus we besluiten daar heen te lopen. Het is een pokke-eind maar wel erg mooi.
Ze kunnen Washington misschien beter hernoemen in Memorial city, want voor werkelijk alles hebben ze wel een gedenkteken. We komen eerst langs het WO II memorial, dan lopen we langs het reflecting lake, links heb je het Korea memorial en rechts het vietnam memorial. Ze zijn allemaal heel goed onderhouden en verzorgd. Ook liggen er veel bloemen en kransen, de Amerikanen behandelen het met respect. Het lincon memorial kent iedereen wel, daar heeft Martin Luther King zijn beroemde woorden: ‘I have a Dream', uitgesproken.

We blijven nog een nachtje in Washington, Esther en Martin gaan nu samen op stad en wij gaan met de kinderen uit eten. De volgende ochtend rijden we weer naar de boot terug, en wel langs het pentagon, wat is dat groot zeg!
's Avonds gaan we uit eten met niemand minder dan de Freedom crew! De Freedom is namelijk gebased in Virgina Beach, vlakbij Norfolk. Heel erg leuk om Kevin en Neil nog een laatste keer te zien. Het is heel gezellig en we eten crabcake, super lekker. De volgende middag vertrekken we onze laatste Amerikaanse stop... New York! Wat gaaf. Omdat we door het langzame tanken wat laat vertrekken komen we 277 mijl verder om drie uur 's nachts aan in New York. Maar dat vinden we allemaal heel ludiek, het is niet voor niets The city that never sleeps! Het is gaaf om de skyline op te zien doemen, dan gaan we onder de brug door en dan zien we haar.. Het statue of Liberty!! Wauw! We zijn naar New York gezeild, echt onbeschrijfelijk, varen naar New York! Niet normaal hoe gaaf dat is als we langs Manhattan varen! We liggen in een leuk klein haventje, midden in Manhattan! Om ons heen alleen maar grote wolken krabbers, wauw! Met een keiharde New York, New York van Frank Sinatra op varen de haven binnen. Om vier uur zijn liggen we vast en drinken we een glas rode wijn. Dan gaan we allemaal uitgeblust naar bed.

Over onze New York avonturende volgende keer meer!

Roy

Vet vet! :D dat je niet eens een drankje kan kopen op je 19e, maar wel mag rondrijden in bebouwde kom als je 16 bent en in bezit mag zijn van een vuurwapen.. hoezo krom :d

Lisa

Jeeetje! NEW YORK! Geweldig dat jullie dit avontuur hebben mee mogen maken. Echt supersupergaaf!
Weer zo'n geweldig verhaal trouwens. Harstikke leuk om te lezen ..!

Liefs x

jette

waauuww wat super cooll:D.. maar dat wist je al.. was leuk om je net ff te spreken.. ik zie je snel xxx

Lenneke

heey Rosa, wat een gaaf verhaal weer. Leuk dat je in Washington was. Als je "Het verloren symbool'van Dan Brown leest zul je die stad weer heel anders zien. 't staat bol van de symbolen. en nu: heel erg genieten van New York, liefs, mama

Reina

Wat super allemaal Rosa. Je maakt alles toch anders mee dan wanneer je op vakantie naar Amerika gaat.
Ik vind je verhalen super (maar ook je foto's en de filmpjes!) Ik heb begrepen dat je vader mee terugreist.
Wel anders maar ook wel heel speciaal!
Ik ben benieuwd naar de volgende verhalen.
Geniet nog volop en laat ons meegenieten.
Vriendelijke groet,
Reina

Bart

NY I love you :).
Die uitspraak daar begin je je volgende blog denk ik mee.

Jonathan

Heey Rosa,

Jammer dat hij net aan het vergaderen was!! :P ik heb m daarna nog op z'n kop gegeven hoor!! :D
Wat een avontuur weer, ook die missile launch van je vorige verhaal.. wat ontzettend vet.
Kijk je trouwens uit met het varen daar? Straks landt sully z'n vliegtuig weer in de hudson :P

XX

Djalyza

Heey Rosa!!

Wat super dat je nu in New York zit!!! Lijkt me echt geweldig!! Je hebt ook mooie foto's gemaakt van Washington!

Nog heel veel plezier en geniet ervan!!!

Ik kijk uit naar je volgende verhaal over NY!!!

Kus Dja

Francy

Hoi Rosa, wat een super cool verhaal zeg! Lullig van Obama, ik had hem aan de lijn vorige week en toen zei hij nog dat hij het beslist niet zou vergeten dat je langs kwam. De kinderen keken er ook naar uit. Maar ja, er zal wel iets tussen gekomen zijn, kan gebeuren.
Wat een hoop mooie, beroemde en historische plekken bezoek je allemaal, geweldig! Je zult wel erg genieten.
Leuk dat je vader straks komt he, en dat jullie samen terug gaan zeilen!!!!
dag lieve Rosa, veel plezier nog, suikerkus van Francy

anneke

wat en stel fotomodellen zeg die laatste fotoshout, hebben ze jullie nog niet gecontracteerd of zo??
Wat onwijs super dat Hans met je mee gaat varen , zeker erg leuk om naar uit te kijken he?????
en dan New York, woh dat lijkt me echt kicken als je zo kan binnen zeilen langs Manhatten, nou ja meissie ga maar weer lekker genieten hoor !!
liefs Anneke