rosaopzee.reismee.nl

Ría de Arosa

We zijn aangeland in Ría de Arosa, een hele grote ria met heerlijk vlak water, net het Markermeer! De ouders van Adam zijn aan boord, en dat is heel gezellig. Voor de zeilers onder ons, ik ben kaap Finisterre gerond! Weliswaar op de motor, er was totaal geen wind, maar toch. Voor degene die niet weten wat Kaap Finisterre is, het is een mijlpaal in de zeilerswereld, het betekend dat je vanaf nu op het zuiden afkoerst in plaats van richting het Westen. In het gelijk namige plaatsje zijn we voor anker gegaan om vanuit daar naar de kaap toe te lopen. Doen we eventjes dachten we. Nou dat viel dus mooi tegen! Het was toch best wel steil en er was geen voetpad. Toen besloten we maar te liften en we kregen vrijwel meteen een lift, zowel naar boven als naar beneden.

Van Finisterre zijn we naar Ría de Muros gegaan, we konden een klein stukje zeilen op de parasailor maar toen viel de wind weg.

In Muros hebben we een hele leuke Ladies night gehad! Op een doordeweekse dinsdag avond vertrokken wij in volledig zeilpak in de stromende regen naar de kant. We vonden een heel gezellig barretje waar het behoorlijk druk was en die om 2.30 nog lang niet van bleek dicht te gaan. Terug bij sammie (de dinghy) bleek het vloed te zijn en dat onze lijn inmiddels ver onder water stond. Zeer komisch natuurlijk! Louise trok meteen haar schoenen uit en liep de spekgladde slipway op om sammie los te maken, maar de boot lag zo diep dat ze eerst der broek uit moest trekken voor ze Sammie helemaal los kon krijgen! Goed gedaan Louise!

Op 23 juli vertrokken we naar Ría de Arosa gegaan. Het was mooi weer met goede wind dus we hadden alle drie zin om de zeilen te hijsen. Helaas begaf het roer het (de borgbout van de stuurram was losgetrild), waardoor we ineens alleen nog maar rondjes konden varen. Gelukkig waren we nog niet aan het zeilen. Adam kon snel de noodhelmstok installeren waardoor we verder konden. Hierdoor konden we helaas niet zeilen omdat het zeer zwaar sturen was. En door al dat geslinger werd Mees zeeziek. Heel erg zielig, hij moest heel veel overgeven. Even later, nog steeds op het water constateerde Adam dat Sammie was verdwenen! Weer een tegenslag...

In Santa Uxia de Reveira sprak Adam iemand van de kustwacht en vertelde hem dat we onze dinghy kwijt waren en als ze er vonden dat die misschien wel van ons was.

Een paar uur later bleek dat onze dinghy gevonden was! Maar toen Leonie de volgende dag met Peter (Adams vader) de dinghy ging op halen in Porto do Son bleek dat we 406,00 euro moesten betalen! Die komt om dat het uur tarief van de kustwacht 350 euro is + btw!! Dat viel flink tegen.

Het lijkt wel of er overal in Spanje feest is, overal waar wij komen is er vuurwerk. Dat stelt hier niet zoveel voor, alleen maar een hele harde knal, zonder mooie kleuren ofzo. Maar het houd wel de kinderen wakker en ik schrik me elke keer rot. En overal waar wij komen zijn er optredens van bands en harde muziek die tot die in de nacht doorgaat. Helaas is de Spaanse muziek niet zo geweldig, een soort Jan Smit...

Gelukkig is het ook eindelijk mooi weer geworden! We kunnen nu al 4 dagen gewoon naar buiten en naar de speeltuin in rokjes en korte broeken, zonder ons te moeten afvragen of we regenjassen mee moeten. Het echte Spanje gevoel komt nu wel boven...

Er staan nu ook eindelijk foto's op de site! Het heeft even geduurd omdat er zulke slechte verbindingen zijn hier in Spanje.

Binnenkort zetten wij koers naar Portugal, op naar Porto en Lissabon!

We will keep in touch!

Rosa

Reacties

Reacties

Lenneke

Hoi Lieve Rosa,leuk om je enthousiaste verhalen te lezen. de eerste twee weken zijn om!! En?? Champagne in de kuip gedronken?
tot snel, mama

Aad en Rosemarie

Heeeeee Rosa,heerlijk om je verhalen te lezen.
Voor ons is dit heel even het laatste verhaal want we gaan op vakantie.
Veel plezier met goeie wind en tot snel
kus van ons

Max

Waauw, ik vind het erg mooi klinken wat je allemaal meemaakt. Eén groot feest cker. Wil je in een verhaal ook eens vertellen hoe een dag van jou op die boot eruit ziet. Wat voor bijdrage je doet aan het zeilen zelf zeg maar.

Kusjes Max

Familie Pleij Katwijk

Hoi Rosa,

Lekker op weg naar Prtugal. Spanje ken ik niet, maar Portugal wel en speciaal Lissabon. Het is een prachtige stad en veel leuke barretjes in Bairo Alto!!
Lekker weer en en goede vaart toegewenst!!

Hans, Joke Ben en Tom

oma pleij

Hallo Rosa, hier de eerste brief van mij, ik heb geen verstand van de p.c en wacht altijd of er iemand me even helpen wil nu zit ik naast je moeder die hier even is an komen waaien, ik hoor dat alles goed met je gaat, en je alweer veel heb gezien. met ons alles prima, we genieten van iedere dag en van de zon, af en toe ga ik met opa mee een dagje naar Soesterberg waar hij veel werk doet in een kazerne, breiwerkie mee en een goed boek en zo kom ik de dag wel door. Lieverd ik eindig want opa wil ook nog iets schrijven veel dikke zoenen van je oma

opa pleij

Dag Rosa,

Maak mij maar lekker met al die brieven en foto's Ik kan mij de reis in de West nog goed herinneren en begrijp dus wel dat je geniet. Houd je roer maar recht en ik wens jullie een behouden vaart.

Opa

Pieter Leek

Hi Rosa,

Leuke verhalen van je. Je krijgt er een super vakantie gevoel van. Goede vaart (en feest) en blijf je volgen.

Groet,

Pieter Leek

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!