rosaopzee.reismee.nl

Heineken Regatta, Curacao & BVI’s

Al weken weten we dat het eraan komt, we leven er al dagen naartoe, we hebben de mooiste verhalen gehoord en we zijn razend benieuwd. Waar ik het over heb? The one and only Heineken Regatta, serious fun! De Heineken Regatta op St.Maarten is een jaarlijks terugkerend zeilevenement van drie dagen waarin er heel veel geraced wordt. Allemaal hele snelle mooie en dure boten zijn aanwezig, maar ook een hele grote groep bare-boot, mensen die voor een week een kleinere zeilboot charteren en daarmee tegen elkaar varen. Maar waar de Regatta nog veel meer bekend om staat zijn de feesten! Ja hoor, ook dit blog gaat voornamelijk over het goede leven en veel feesten en stappen.
Het begon allemaal met een vriend van Martin, Hidde die Martin uitnodigde om mee te racen als 8e crewmember op zijn gehuurde 43 foot zeilboot. We ontmoeten Hidde en de rest van de crew een paar dagen voordat de regatta begint al. De mannen hebben anderhalve week vakantie en hebben zin om een feestje te bouwen. Wij met de Hartbeat en zij met Dr. Rossi varen we naar Anguilla, Sandy Island. Sandy Island kan het beste omschreven worden als een zand bank anderhalve mijl uit de kust van Anguilla, met welgeteld een huis erop. En dat huis blijkt een restaurantje te zijn met maar een gerecht op de menukaart, kreeft. Sandy Island is schitterd, maar de kreeft is werkelijk fantastich! Het is voor het eerst dat ik echt kreeft eet, maar het is wel meteen de aller lekkerste ooit!?Omdat je op Sandy Island niet mag overnachten varen we naar Anguilla. ’s Avonds gaan we nog even de sfeer proeven op het eiland en samen met de mannen wordt het een onverwacht leuke avond, we komen terecht op een locals feest, met veel reggeaton muziek en bubbelende meisjes. ?De volgende dag vertrekken we naar naar St. Barths again waar de Rossi beplakken met sponsorstickers. Een van de leuke dingen van de Heineken is dat men zijn boot voor aanvang van de Regatta vol plakt met stickers van de sponsoren. Dr. Rossi wordt gesponort door I AMsterdam, dus we dopen de boot al gauw om naar I amsterdam. ’s Avonds gaan we uit in Gustavia op de zelfde plek waar Roeland, Lara en ik al eerder zijn uitgegaan (zie vorige blog). Het is werkelijk een geniale avond en we zijn heel laat, of behoorlijk vroeg weer thuis! Overdag doen we aan boord rustig aan, Martin en Eshter gaan een paar keer uit lunchen of uiteten, samen of met de I AMsterdam mannen, of we gaan met z’n allen zwemmen of naar Gustavia o.i.d.?woensdag avond doen we allemaal rustig aan, zodat we donderdag op het openingsfeest van de Regatta weer kunnen knallen!! Donderdagavond gaan we met de hele groep, I AMsterdam en Hartbeat met kinderen uit eten bij Rancho’s, een Argentijns restaurant. Roeland, Lara en ik willen alledrie graag uit, maar ja er moet iemand blijven om op de kinderen te passen, niemand stelt zich als vrijwilliger, dus trekken we lootjes. De spanning stijgt en alledrie vinden we het opeens niet meer zo’n goed idee. Dan trekken we de lootjes…. Jaaa, ik mag uit! Ook Lara trekt een uit-je en Roeland helaas en thuis-je. Maar niet getreurd, Martin en Esther besluiten toch thuis te blijven. Dus schuift het door naar een volgende avond. ’s Avonds is het weer een groot feest in Bliss waar we heel veel dansen en veel lol maken! De volgende ochtend brengen we deacht mannen ontbijt omdat ze vroeg moeten racen, ze zijn de hele dag aan het zeilen en bikkelen en ze finishen als derde van de veertien! Een keurige prestatie. Die avond blijven we thuis en gaan Martin en Esther uit, omdat wij redelijk moe zijn lassen we een rustmomentje in hahaha. Zaterdag racen de mannen weer en weer worden ze derde! Er is groot feest in Marigot, de hoofdstad van het Franse deel, nu moet Roeland er toch echt aan geloven en samen gaan Lara en ik stappen. Het wordt een geniale avond, we vinden het allergoedkoopste bier van het terrein, twee dollar per stuk, we ontmoeten heel veel leuke Nederlanders en we gaan uiteindelijk met een groep mensen die we ontmoeten terug naar Bliss, daar komen we om half één ofzo aan en we hebben ons geld al in de handen om entree te betalen, als er een andere groep is die ons gratis mee naar binnen neemt, chill. In Bliss komen we I amsterdam en Esther en Martin tegen, dus feesten we vrolijk verder. ?De laatste dag is een zondag. Terwijl de mannen racen en ook Esther op een boot meevaart bereiden Roeland, Lara en ik een grote lunch voor. Zowel de I AMsterdam boot als de heineken vrouwen boot, waar we ook mee om gaan komen na de race bij ons lunchen. We werken heel hard om het op tijd af te hebben, maar dan hebben we ook wel een, al zeg ik het zelf, prachtige lunch klaar staan. Op race dag drie worden de mannen weer derde dus ze hebben een podium plek!! Voor het eerst in de acht jaar dat Hidde al mee doet heeft hij het podium gepakt, goed gedaan hoor mannen. ?er zijn weer lootjes getrokken voor de laatste avond en als we naar de prijsuitreiking de kinderen naar bed gaan brengen mogen Roeland en… ik blijven!!! Joehoe, het geluk is aan mijn kant! Ik blijf gezellig chillen met I Amsterdam en andere mensen die ik heb ontmoet en als ik een paar uur later weer bij de Heineken VIP tent ben (ja er was een VIP bandje voor ons geregeld door de Heineken dames, echt super) Kom ik daar zowel Lara als Martin tegen. Esther was behoorlijk moe dus die was gaan slapen waardoor Lara alsnog mee uitkon. Met z’n allen, de Heineken dames, I Amsterdam, Martin, Roeland, Lara en ik vertrekken voor een laatste knal avond naar Bliss. Het is werkelijk weer fantastisch en we dansen en lachen ons de longen uit het lijf. De volgdende dag nemen we brak,moe maar voldaan afscheid van de mannen die we deze week hebben ontmoet en waarmee we een geweldige tijd hebben gehad.

Na deze hectische en drukke week zijn Eshter en Martin toe aan een beetje rust, dus gaan ze voor drie dagen naar Curacao, en bofkont als ik ben, mag ik mee om te helpen met de kids!?Curacao is een hartstikke leuk eiland, we wandelen de hele dag door de hoofdstad, Willemstad, het lijkt wel of we weer in Nederland zijn, al die leuke grachten pandjes in de prachtigste kleuren en versiersels, werkelijk iedereen spreekt Nederlands en dat is hartstikke bijzonder, ik voel me enorm thuis. De volgende dag moeten we vroeg op, want we gaan Dolfijnen aaien!! Te gek!!! We rijden naar de Dolphin Academy waar een Dolphin encounter doen. Dat houd in dat je tot aan je middel in het water staat en dat er een dolfijnen trainster je verteld over de dolfijnen en hun leefwereld, we mogen ze aaien, knuffelen, kusjes geven we laten ze zingen, echt zo bijzonder! Dolfijnen zijn hartstikke slimme beesten, ze kunnen wel veertig km per uur zwemmen, ze vernieuwen elke twee tot vier uur hun huid en ze maken wel drie verschillende geluidjes, ongelooflijk wat een ervaring! Er worden ook hele mooie foto’s gemaakt (staan al online!) en de kinderen vinden het ook geweldig! Janel is hartstikke dapper en durft het wel alleen, maar Floor is in het begin nog een beetje bang, maar vind het daarna ook prachtig! ’s Avonds komen we in de hemel terecht als we langs gaan bij de BRUNA!! Jeeeeeee, Nederlandse boeken, het is het paradijs voor mij! We zijn allemaal helemaal blij met al dit leesplezier. We kopen heel veel nieuwe bladen en tijdschriften en ik krijg deel 3 van Stieg Larsson, Gerechtigheid, supergaaf. Daarna gaan we nog naar de enige echt Albert Heijn, waar we stroopwafels en ontbijtkoek kopen, net alsof we weer thuis zijn!?De dagen vliegen voorbij en voor we het weten zijn we weer terug op de boot, het voelt echt als thuiskomen.??

En nu zitten we al weer 90 mijl Noordelijker dan St. Maarten, namelijk op de Britisch Virgin Island, de BVI’s. Het is een lange dag zeilen en ik pak (een beetje te) veel zon, met het gevolg dat ik verbrand in mijn nek en op mijn voorhoofd en je dag en nacht mijn zonnebril ziet zitten. Bijkomend gevolg is ook dat ik nu enorm aan het vervellen ben op mijn hoofd?Maar dat is het zeker waard, het eerste eiland waar we komen heet Virgin Gorda, waar de bekende Baths zijn, een soort binnen zee omgeven door rotsen, je moet tussen allemaal rotsen en stenen door klimmen en klauteren voor je in de ‘cave’komt. Het is een soort zee- meer van anderhalve meter diep waar het water gewoon in en uitstroomt maar overal om je heen is wel steen, heel bizar maar ook heel erg mooi. Vlak bij de Baths ga ik voor het eerst samen met Janel snorkelen, heel erg grappig, ze heeft haar eigen kindermasker en snorkel en ook hele schattig kleine flippertjes. Ze vind het super leuk en wijst me de hele tijd op allemaal visjes die ze ziet. We zien ook nog een enorm rog, van wel anderhalve meter in doorsnee, minstens, Roeland maakt heel veel foto’s met de onderwatercamera en we zien het beest vliegen door het water, heel impressive. Janel vind het ook super interresant en ze houd het maarliefst een half uur vol! Ze leert ook al echt zwemmen en kan in zwembad waar ze niet kan staan al los zwemmen, heel erg leuke en stoer, het is voor haar totaal niet meer eng om met haar hoofd onderwater te gaan, dapper hoor, voor een vierjarige!
Nu liggen we bij een eiland met de Piraatachtige naam Tortola, Lara en Martin doen hun duikcursus om een PADI te halen, dus die liggen vandaag de hele dag in het zwembad. De kinderen liggen lekker te slapen en ik ga verder in Stieg Larsson, super spannend, heb ‘m bijna uit, de ontknoping komt eraan!

Reacties

Reacties

Bart

Zo dit was volgens mij je langste blog ooit. En zoals altyijd erg leuk om te lezen. De vormgeving van je website is trouwens ook echt heel erg mooi.
Stuur je snel weer mailtje terug!
X

Lenneke

Heey Rosa, wat een geweldig verhaal weer!! je maakt wel veel mee zeg!
Het is altijd leuk om je blog te lezen, het ziet er prachtig uit.
Wat leuk om met Janel te snorkelen. Duik jij zelf ook nog wel eens?? Mooi zeker?
Dag lieve Rosa, kus van mama

francy

ha Rosa, wat een lang verhaal, leuk om weer te lezen hoor! Je maakt wel een hoop mee (op feestgebied) en wat mooi dat je toch een visum kunt krijgen voor de USA, geweldig. We zien je dus voorlopig nog niet terug:)!
Veel plezier met alles en iedereen,
Liefs,
FRancy

mieke

Ben ik een beetje jaloers ? nou een klein beetje wel hoor rosa! Wat een heerlijke tijd heb jij toch! maar ik gun het je van harte en je haalt ook alles eruit wat er in zit! Hier gaat de lente zowaar beginnen, het voelt buiten tenminste heerlijk "warm" aan. Dus voor ons gaat nu ook de zomer beginnen!!! Laat hem maar komen!!!!!!!!!!!!! Liefs Mieke

Jolanda (van de Blauw)

Heeej lieve Rosa,

Wat een prachtige verhalen zijn er allemaal te lezen op je blog!! Arjen en ik zijn stiekum best wel heeeel jaloers op je maar ja dat kan ook niet anders met al die mooie verhalen en foto's! Afgelopen vrijdag kwamen Hans en Lenneke hier eten en dat was als vanouds weer ontzettend gezellig. Even samen op je blog gekeken en nu verder gelezen, echt superleuk. Als ik mijn ogen dicht doe ben ik ook zo weer op ons mooie bootje in Ans de Colombier met alle zeeschildpadden. Zucht...
Geniet er van (en dat doe je) en we blijven je volgen!
Veel liefs Arjen en Jolanda van de Blauw (maar dat was vroeger, nu zijn we vd Pinel. Ben je op St. Maarten nog op Pinel geweest? Dat mini-eilandje ten no van St. Martin?)
Doeiiiiiiiiii

anneke

lieve rosa,

zucht, zucht , steun steun, wat een zwaar leven heb je toch.!!!! Al die feesten en partijen aflopen er komt geen einde aan, het leven is een groot feest daar als ik het zo lees. Wat een lekkere verhalen allemaal weer, je maakt wat mee zeg, om nooit te vergeten.
je kan toch nog wel wenne he als je (ooit) weer in nederland komt. Je kan er natuurlijk ook je werk van maken hè als reizende zeiler je verhaal schrijven over de "gegoede "klasse in de Carieb.

nou lieverd blijf ons maar verlekkeren met je gezellige verhalen en geniet je helemaal suf daar.
liefs van ons , Anneke en jan

Leonie

Ha Rosa, eindelijk weer internet, dus eindelijk weer bijgelezen. Fijn dat je het zo naar je zin hebt! Was laatst weer met Mees aan het kleien en hij maakt dan altijd het liefst balletjes en worstjes voor de BBQ (heeft ie van jou geleerd, weet je nog?). Af en toe wijzen Mees en Pieter op de foto die we van jou gekregen hebben en hebben ze het over jou. Ze zijn je nog niet vergeten! We zijn in september 2 wkn in Nld (huwelijk Harm) en jij waarschijnlijk ook? Wellicht kunnen we elkaar dan even zien! Veel plezier nog! liefs, Leonie

Diana Pietersz

Hoi Rosa ,Wat geweldig dat je toch nog Curacao hebt leren kennen.Meisje meisje ,je bent wel een avonturierster zeg .Dit alles wat je doet is zo typisch ROSA.Geniet ervan ,wij genieten ook van je verhalen.Veel liefs en nog veel reisplezier.groetjes van Diana

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!