rosaopzee.reismee.nl

ARC leven: feestjes, werken, borrelen, stocken en veel Engels spreken

Zo is ongeveer een beschrijving van het leven hier.

De zeiltrip van Corralejo naar Las Palmas was heel mooi. Het was een tochtje van 100 mijl en we hebben er 12 uur overgedaan. We hebben, dankzij het nieuwe onderwaterschip, een gemiddelde snelheid gehaald van maarliefst 8,3 knoop! Zo zijn we in no time aan de overkant! Voor degene die niet weten wat de ARC is: het is een Atlantic Rally for Cruisers. Een soort georganiseerde oversteek. Ongeveer 215 boten steken op 22 november tegelijkertijd de Atlantische oceaan over. Er worden verschillende seminairs georganiseerd over bv bevoorading, weer, communicatie en rigging (de mast en stagen), er zijn vele feesten (later hier meer over) en de ARC-staf staat altijd klaar om je te helpen

En nu liggen we al een poosje hier, op steiger R, het familie ponton. Vrijwel alle ARC-boten met kids liggen aan deze steiger. Het is dus altijd een drukte van belang met rennende, spelende en gillende kinderen, heel erg gezellig. Op alle boten is men aan het klussen, de laatste voorbereiding worden gedaan, alles wordt gecheckt en gedubbelcheckt en er heerst een gezamenlijk spanning.

Een van de dingen waar de ARC bekent om staat zijn de feesten! Elke dag is er van 18.30-19.30 Happy Our waar vele mensen wat komen drinken en waar de gelegenheid is om te netwerken. Er is een welkomstparty geweest waar Leonie en ik uit ons dak zijn gegaan op een hele goede band, er is een kidsbeachparty geweest waar er allerlei leuke dingen voor de kids werd georganiseerd en ga zo maar door. Het geweldigste feest voor mij was de Fancy-dress-party van gisteren (woensdag 18 november). Niemand van de Elena had zin om te gaan, maar ik werd door A Small Nest (bevriende Belgische boot) en Sunboy (bevriende Australische boot) overgehaald om toch te gaan. Aangezien je verkleed moest viste ik een rode pruik uit de verkleedkist, verfde mijn nagels rood en trok een kort,sexy zwart jurkje aan. Ik was... ja wie was ik eigenlijk? Meisje in rood en zwart ofzo. Iedereen had enorm zijn best gedaan op de outfits en er liepen smurfen, incredibles, star-wars en greace figuren rond. Helemaal top! Ik had met mijn korte jurkje ook behoorlijk wat bekijks door het manvolk en ik heb me prima vermaakt. Vooral natuurlijk omdat de drank gratis was!!:P Ik was rond drie uur 's nachts thuis en ik ben heel blij dat ik toch gegaan ben. Nog een positief ARC punt mijn engels verbeterd met de dag, er zijn we wat Nederlanders maar heel wat van onze borrelconversaties worden in het Engels gevoerd, dus wanneer ik terug kom ben ik een volleerd speaker.
De feesten zijn de leuke kant van het verhaal, maar de andere kant is toch dat het keihard werken is vooral deze laatste week. We hebben enorm veel inkopen gedaan (70 liter melk, 60 liter water, ruim honderd blikjes bier, tientallen blikken met groenten, fruit en vlees en ga zo maar door!) en al dit eten moest natuurlijk ook weg worden gestouwd. Gelukkig zijn de vader en moeder van Leonie op bezoek (en voor twee dagen de oma van Leonie ook) en die helpen ons geweldig. Zo'n wereldreis is hard werken. Adam is elke dag aan het klussen om de laatste dingen op orde te krijgen, maar we hebben er allemaal enorm veel vertrouwen in, aan de voorbereiding zal het in iedere geval niet liggen!

O, nog een niet te vergeten punt, met de komst van Leonie's ouders zijn er ook heel veel cadeautjes voor mij gearriveerd! Papa, Mama, Koen en Jette hebben zich enorm uitgesloofd en voor de komende 4 weken geen gebrek aan drop en muziek. Ook ga ik heerlijke pepernoten bakken want we vieren Sinterklaas aan boord, speciaal uit Nederland is er een zakje speculaaskruiden mee gekomen! Ik heb nog een mooi paars hemdje van Jette gekregen zodat ik ook in het midden van de oceaan er nog goed uit kan zien. Dus jongens, bedankt hiervoor.

Met ons en de kinderen gaat het helemaal top en we genieten nog steeds met volle teugen. Van zowel het weer, als het bedrijvige sfeertje hier, als van elkaar. Het is nog steeds heel gezellig aan boord en ik ben blij dat ik met Adam, Leonie, Maarten en Mees en Pieter de oceaan over mag steken!

Vlak voor we vertrekken zal ik nog een keer bloggen, maar nu ga ik naar bed, morgen weer een drukke dag!

Reacties

Reacties

Roy

Gaat je zoals gewoonlijk prima af ;)
Leuke verhalen! :p

groetjes uit t sombere holland waar de dorre blaadjes langs je heen waaien met 80km/u..:d

xxx

Jonathan

Lekker feesten en beesten die rosa :D
Keep up the good times :D.
Mooi dat je ook nog goed engels leert. Is je marrokaans ook nog vooruit gegaan? :P
Ik kijk (zoals gewoonlijk) weer uit naar de volgende bolg,

Groetjes,
Jonathan

gemma

Hai Rosa,

Klinkt weer heerlijk hoor zo'n verhaal! Lekker werken, zeilen, feesten en mensen ontmoeten, de ideale voorwaarden voor een top ervaring! Heel veel succes en vooral plezier bij de oversteek.

Met mij en de buik nog steeds alles top. Ik ben net drie dagen met verlof en het is nog iets minder dan 4 weken wachten voor ik uitgerekend ben. Ik ben heel benieuwd wat het gaat worden en hoe het zal zijn!!

Nou, nog heel veel plezier en tot je volgende verhaal,

Liefs je nicht

Francy

Ha die Rosa, wat een heerlijk verhaal weer! Zo komt de zon weer even binnen, want de donkere dagen zijn aangebroken. Hoewel: we hebben nog steeds prima temperaturen (voor Hollandse begrippen dan he?). We hebben lootjes getrokken voor sinterklaas, dus dat wordt weer knutselen en dichten:).
Een hele goede oversteek gewenst met elkaar en een goede vaart gewenst!
Liefs, Francy

Bart

Super leuk om weer wat van je te lezen! Nog maar 2 dagen en dan ga je al! Wat ontzettend spannend.

Ik heb je nog geen mail gestuurd omdat ik er evenmijn tijd voor wil nemen, maar dat ga ik zo dus doen :). Dus voordat ik 17 dagen lang niks meer van je hoor stuur ik je een uitgebreide mail!

Liefs!

anneke

hoi lieve Rosa,
het klinkt inderdaad allemaal erg gezellig maar ik geloof ook dat er meer dan alleen maar feesten is, alle voorbereidingen kosten tijd en dat is hard werken.
leuk dat jullie met zijn allen op een pier liggen in de haven. Ben benieuwd of jullie elkaar op volle zee ook kunnnen zien van een afstandje of da iedereen alsnel uit zicht is. Spannend want je bent vandaag vertrokken, ik wens je dan ook heeeeel veel plezier , succes en wees ook voorzichtig he , altijd luisteren naar de schipper, er is maar een kapitein aan boord, zo zei je vader dat al toen jullie op Dolores zaten.

dag liefie, tot gauw horens en mails, liefs van Anneke en jan

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!