rosaopzee.reismee.nl

PADI Open Water Diver!

Met het vooruitzicht dat we op de Canarische eilanden minstens een week op dezelfde plek zullen zijn is het plan ontstaan om hier een duikcursus te gaan doen. Adam en Leonie hebben allebei hun Padi en hebben mij helemaal enthousiast gemaakt met mooie verhalen. Ik blader een beetje door de Lonely Planet en ik zie dat er in Corralejo een goed duikcentrum zit. In Corralejo zullen we door het bezoek van Carine en Marius en hun twee kiddos een week blijven liggen. Ha, dit is het moment! Ik mail een aantal keer met Martha van het centrum om alles te regelen en wanneer ik maandag 2 November om half negen op de stoep sta gaat het eindelijk beginnen! Ik moet een hoop papier werk invullen, veel tekenen en ik krijg mijn cursus boek uitgereikt, een dik engels (!) boek van 283 bladzijden en een DVD. Ik krijg te horen dat ik om drie uur terug moet komen voor mijn eerste zwembadduik! Maar dan moet ik wel eerst even module 1 lezen. Ik ben maarliefst 3 ½ uur bezig met het eerste hoofdstuk, in totaal 74 bladzijden. Het is Engels, dus leest ik het niet zo snel en dan is t ook nog eens heel technische met allemaal nieuwe woorden en termen. Maar ik krijg het op tijd af, en dan is t zover... ik ga mijn eerste zwembad duik maken!! Het is heel erg leuk en spannend, maar voelt ook al meteen heel vertrouwd, het ademen onderwater is meteen een tweede natuur. We oefenen de basis dingen zoals dalen en stijgen door middel van je BCD (jas waar meer of minder lucht in geblazen kan worden) en het in en uit doen van de Regulator (ding waar je door ademt) en natuurlijk alles klaarmaken en na het duiken uit elkaar halen en opruimen. Ik moet de volgende dag om 1 uur present zijn van mijn volgende duik, maar ik moet nog wel module twee en drie lezen. Ik ben een hele avond en de volgende ochtend onder de pannen. Maar ook mijn volgende zwembadduik is geweldig! We oefenen O.A. wat je moet doen als er iets gebeurd, bijvoorbeeld als je lucht op is. De volgende dag begint het echte werk! Ik mag in zee duiken!! Om half negen 's ochtends moet iedereen present zijn, dan maken we de spullen in orde en gaan we naar de boot. We varen naar de duikspot, gaan voor anker en maken ons klaar. Dat is nog best een kunstje, wetsuit dichtritsen, flippers aan, duikbril op, fles omdoen en dat allemaal op een wiebelende boot. Maar het is het meer dan waard! We springen in het water en dalen af naar zo'n vijftien meter. Daar gaan we rond zwemmen. We zien een heleboel mooie vissen, een slapende haai (kleintje maar hoor) en het thuis van een groep van wel 10 roggen! Hele grote roggen van meer dan anderhalve meter in doorsnee, liggen op en naast elkaar of zwemmen wat rond. We kunnen heel dichtbij komen en bewonderen deze prachtige beesten ademloos! Helaas raakt iemand z'n tank leeg, waardoor we weer allemaal naar boven moeten. Maar het was echt geweldig! We varen terug naar de kant, waar onze flessen weer gevuld worden voor ronde twee. Tijdens mijn tweede duik moet ik nog wel wat oefeningen doen, zoals het uitblazen van mijn masker en samen ademend moeten stijgen. Maar ook deze keer is er van alles te zien. We zien nu zelfs een zwemmende haai! Heel erg gaaf, wel spannend maar niet eng. Je bent zo een met de natuur dat het helemaal geen bedreiging is, als je zwemt is het veel griezeliger want dan kun je niet zien wat er is, maar zo duikend, op ooghoogte met zo'n prachtig dier is het helemaal niet angstaanjagend meer. Ik ben helemaal vol van indrukken en ik vind het duiken echt te gek, je ziet zoveel meer dan wanner je snorkelt! 's Middags moet ik nog een zwembad duik doen om nog wat oefeningen te doen en het examen te maken. Want ik heb ondertussen ook nog module 4 en 5 gelezen. In twee dagen heb ik het hele boek uit, ik ben wel helemaal gaar, maar mijn engels heeft een flinke boost gehad. Ik haal het examen ruim, met een score van 92%. Donderdag mag ik nog twee zeeduiken doen, en hoewel ik nu geen haai zie is het ook helemaal te gek. We zien Barracuda's (van die vissen met heel veel tanden), trompetvissen en murenen en nog heel veel andere mooie en bijzondere vissen.

Ik slaag voor mijn cursus en mag mezelf nu een PADI Open Water Diver noemen! Yes, ik ben trots op mezelf en heel blij dat ik de kans kreeg om dit te doen. Ik zal er m'n leven lang plezier van hebben! Ik vind het heel lief van Adam en Leonie dat ik vier dagen vrij heb gekregen om te duiken en te studeren! Ik kijk enorm uit naar de Carieb, waar ik ook zeker ga proberen te duiken!

Reacties

Reacties

Hans

Ha Rosa,

Ik zit hier nu gaar van het werken achter mijn bureau, jouw gave verhaal te lezen en kan me maar een ding bedenken en dat is kon ik maar met je ruilen! Ongelovelijk wat voor een leuke dingen je allemaal mee maakt. Geniet er in ieder geval nog maar flink van en ik kijk al weer uit naar je volgende verhaal.

Dikke kus van Hans

Bart

Echt een heel gaaf verhaal!
Dit is inderdaad iets waar je je hele leven plezier aan gaat hebben. Wauw!

X

Lisa

Echt supergaaf! En heel erg handig natuurlijk, je zult er altijd plezier van hebben!
Wat een ongelovelijke gave dingen maak je mee! Ben toch stiekem best wel jaloers hoor haha dat wij hier zitten.. regen, koud, nat.. bah. Hahah.

Ik kijk uit naar je volgende verhaal!

Liefs!x

Pim

Ha die Open Water Diver. Goed te lezen dat je eerste duikervaring zo ontspannen is geweest en dat je er volop van hebt kunnen genieten. Dat smaakt ongetwijfeld naar meer! Tot volgende week

Jette

Wauw echt heel vet:D.. ik heb ook een brevet van padi alleen dan de eerste, ik wil mijn open water ook nog wel halen.. klinkt echt heel erg leuk.. kijk heel erg uit naar je volgende berichtje!! en oja ik heb je kaartje gehad in delft:D super leuk.. of had ik dat al gezegd?

xxxx(L)

francy

Ha Rosa,
Wat een heerlijk verhaal om te lezen nu de regen hier op het dak klettert! Het geeft deze sombere dag meteen een beetje kleur! Wat super van je dat je zo snel je duikbrevet hebt gehaald en dat je zo veel moois hebt gezien! Het blijft genieten he, leuk hoor!
Dikke kus, Francy

jennifer

hai Rosa,
wat zie je er goed uit in je duikpak! Leuk dat je het zo top hebt gehad. Wilde je even laten weten dat Moos je mist. Hij vraagt regelmatig: "Waar Rosa nouw?"..
kus,
Jennifer

Michiel Scholtes

Beste Rosa,

Toen je vertelde dat je opnieuw de oceaan over wilde omdat zoveel je was ontgaan toen je als kleine meisje de oversteek maakte, kon ik me dat goed voorstellen. De half magische kinderwereld laat nu eenmaal de werkelijkheid van volwassenen maar beperkt toe. Je verhalen bewijzen je gelijk. Nu doe je de ervaringen op die toen buiten bereik waren. Ik lees met genoegen met hoeveel ondernemingszin en pret je de wereld verovert. Dank voor je mooie verhalen.

Michiel Scholtes
Eenhoorn

Margreet Klein

Hoi Rosa,

Bedankt voor je ansichtkaart! Heel lief dat je ook nog aan ons denkt. Ik vind het fijn dat je het zo naar je zin hebt en ervaringen voor het leven opdoet. Dapper hoor, zo'n duikcursus! Aan mij zou dat niet besteed zijn.
Ik lees je verhalen met veel plezier. Wat beleef je veel!

Groetjes,
Margreet Klein

aan Rosa Pols

Rosa wat fantastisch !!! Je bent me wel een avonturier. Geniet van je reis en voor 2010 wens ik jou de allerbeste wensen .Ik zal je blijven volgen op je website .Heb je al een studie keuze gemaakt? Ik hoor het nog wel .Als je terug bent kom ik bij jullie langs .Als het kan ,doen jullie ook nog Curacao aan???? Neem dan een beetje zand van Knipbaai mee.Rosa heel veel liefs van Diana .

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!