rosaopzee.reismee.nl

Canarische eilanden

Nadat we in Agadir nog even flink geshopt hebben vertrekken we voor 220 mijl naar de Canarische eilanden! Het is een mooi tochtje zonder wind, dus moeten we helaas alles motoren. Maar ik doe wel mijn eerste nachtwacht alleen! Heel spannend, dus ik ben de gehele tijd (23.00-2.00) klaarwakker geweest.

Ons eerste eiland is Isla Graciosa, een heel droog eiland dat er uitziet als een zandbak. Er is een klein dorpje met een cafeetje en een supermarkt dus we vermaken ons daar prima. Maar na ruim 4 maanden samen varen (naja 4 met elena en 3 met mij) nemen we afscheid van de Pjotter! Zij gaan weer door richting Tenerife en vertrekken binnenkort naar Gambia. Met een brok in onze keel en tranen in de ogen zwaaien we ze 's ochtends uit. De gehele dag en de volgende dagen zijn we een beetje van slag, nu zijn we opeens weer alleen. Gelukkig komen we al snel de Tangaroa tegen, een andere Nederlands zeilboot die met twee meiden (13 mnd en 2,5 jr), rond de wereld zeilt met Australië als eindbestemming. We hebben met de Tangaroa en nog wat andere boten een hele gezellig middag op het strand, en waarbij er voor mij een date geregeld wordt! 's Avonds ga ik wat drinken bij Maxence aan boord. Er is geen maan dus is het te donker voor een strandwandeling, dus heb ik een heel gezellig avond aan boord van de Tequilla met Maxence en zijn ouders. Ze spreken redelijk Engels dus communiceren gaat langzaam maar we komen er wel. Ze prijzen met telkens met mijn Engels en wanneer ik duidelijk maak dat ik de slechtste van de klas was in Nederland valt hun mond open! Maxence is 18 jaar en een onwijs lekker ding! Een goed lijf, dikke bos bruine krullen, klein baardje en een wenkbrauwpiercing. Hij is echt een surfdude, met een eigen kite, wakeboard en BMX.. En ook nog eens twee gitaren. Helaas loopt de avond op niets uit en gaan wij de volgende dag weer naar een ander eiland. We vinden dit allebei erg jammer, maar we wisselen wel nummers en email uit.

Later ontmoeten wij de Teoula, een andere franse kat met een heel leuk stel erop. We hebben een paar gezellig middagen en strandbarbecue's met drie boten. Teoula, Tangaroa en Elena. Adam en ik gaan een paar keer snorkelen, maar er is niet heel veel te zien. Maar ik heb wel een Goudstaart murene gezien. Een roofvis van 60 cm lang met hele mooie gele vlekken. Ik ga begin November een duikcursus van 6 dagen doen, dus ik hoop nog heel veel mooie vissen te zien.

Na anderhalve week op verschillende plaatsen voor anker te hebben gelegen gaan we de haven van Rubicon in. Opeens zijn we in de bewoonde westerse wereld. Wij liggen in een hele luxe haven waarbij het zwembad inclusief is! We liggen een hele dag heerlijk aan het zwembad en gaan 's avonds uit eten met de Tangaroa. We eten heerlijk en uitgebreid en na ons heerlijk chocolade toetje kunnen we alleen nog maar naar huis kruipen!

Nu zijn we in Arrecife waar we morgen Matthijs, Jennifer en Moos opbezoek krijgen (broertje van Adam met vrouw en kind (2jaar)). Zij slapen in de speelkamer, dus verhuis ik voor een week naar de kamer van Mees en Pieter.

Nog een opmerkelijk feit: vandaag zijn we in de supermarkt echt Calvé pindakaas tegengekomen!! 'met stukjes noot'.

We hebben alle vijf veel zin in het bezoek, dus dat wordt een hele gezellige week!

Reacties

Reacties

Bart

Echte Calvé pindakaas nog wel! En dan ook nog met stukje noot! Klinkt goed :D.
Haha, wederom super leuk om je verhaal te lezen. Binnenkort dus die 6 daagse duikcursus? Hou ons op de hoogte!
X

daniela

hallo, ik wil jullie vel succes wensen , het is heel leuk wat jullie doen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!