rosaopzee.reismee.nl

Marokko!

Hallo allemaal,

Morgenavond/nacht steken wij waarschijnlijk over naar Marokko! Eindelijk, ik heb er onwijs veel zin in, zoals jullie in mijn vorige blog konden lezen.

Ik weet niet precies hoe goed mijn internet is, dus ik zal nu alvast een beetje toelichten wat onze plannen zijn.

We willen eerst zo'n 2 weken gaan hoppen. We zullen vanwege de grote afstanden, minstens 100 mijl per keer, waarschijnlijk 4 steden met goede marina's aandoen. Dat zullen dan zijn 'Rabat', 'El Jadidia', 'Essaouira' en 'Agadir'. Rabat, El Jadida en Essouira zijn mooie en oude steden. Rabat is de hoofdstad dus daar verwacht ik veel van. Vanaf Rabat kunnen we ook uitstapjes doen naar bv. Cassablanca en Fés. Agadir is een redelijk toeristische stad, het is volgens mij de populairste badplaats onder de Europeanen in Marokko. Hier gaan we heen, omdat de boor daar goed kan liggen en we van daaruit een trip landinwaarts gaan maken. Hierbij zal het accent liggen op de woestijn, gaaf! Zie je het voor je, met de 4x4 ofroad naar een of andere plek om te overnachten, en dan een dagtochtje op een kameel? Ook zullen we 2 dagen Marrakesh aandoen. Dat schijnt een prachtige oude stad te zijn, met een bruisend plein en veel marktjes en eettentjes.

Dit zijn natuurlijk plannen onder voorbehoud, maar ik zal proberen zoveel mogelijk mijn posities bij te houden en te bloggen.

Zij die gaan zeilen en kamelen berijden groeten U!

Reacties

Reacties

mama

Lieve Rosa, wat een geweldige plannen!!
Wat klinkt het opwindend en spannend!! het zal een mooie ervaring zijn om een heel andere cultuur op deze manier te beleven,helemaal goed!
Geniet er heeeel erg van, mooie foto's maken en alles over je heen laten komen.
WE houden je blog in de gaten en slurpen je verhalen op. Veel liefs, mama ( vanaf mijn werk!!)

Rosemarie

jeetje Rosa wat spannend allemaal,geniet ervan meisje en we kijken uit naar een nieuw verhaal
dikke kus van ons

mieke

Lieve Rosa, een hele goede oversteek naar Marokko! Vraag aan Francy maar eventueel wat leuke adresjes. Zij is er n.l. bekend!!! Veel plezier en ik kijk al wer n uit naar je volgende vedrhaal! Liefs Mieke

francy

Hallo Rosa,
O,o, wat geweldig dat je naar Marokko aan het oversteken bent.
Zoals je misschien wel weet, ligt daar een stukje van mijn hart, met name in Marrakech.
Rabat is een mooie, erg westerse stad, echt een diplomaten srad,
Essouira vind ik de mooiste stad aan de Marokkaanse kust, prachtig!! Ook El jadida is mooi.
Agadir is in de 60-er jaren bijna totaal verwoest door een aardbeving. Er is dan ook nog maar heel weinig van de oorspronkelijke stad over. het is een lelijke blokkendoos, niet sfeervol, maar ik snap dat jullie de boot daar achter laten, de haven is ok.
Wij zijn daar met Evinga en Michiel op onze reis een tijdje op de camoping geweest.
Vanuit Agadir kun je heel mooi de zoestijn in duiken (wij zijn daar toen opa en oma destijds bij ons op bezoek waren nog in een zandstorm terecht gekomen).
Maar de parel van alles is voor ons Marrakech. Twee dagen is té kort. Het ligt aan de voet van het Atlas gebergte met zijn eeuwige sneeuw en is zeker een bezoekje waard, met name de Ourika vallei zouden jullie moeten bezoeken!
Lieve Rosa, ik stuur je nog wel een mail met tips en trucs, ben ontzettend benieuwd naar je ervaringen. Wij zijn in december weer in Marrakech, met Evinga en Iris. ik heb daar een heeel mooi adres voor jullie als je dat zou willen.
GENIET ERVAN!!!!
Dikke kus, Francy

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!