rosaopzee.reismee.nl

Fiëstaa!!

Nou de Spanjaarden weten wat feesten is hoor! Eergisteren lagen wij in Corme, een heel schattig vissersdorpje, en in Corme was feest! Een fiësta om Carme, de beschermheilige van de vissers, te eren. Een groep mensen vaart dan de zee op met hun vissersboten om daar in het midden van de ría bloemen in zee te gooien. Zo brengen zij een offer aan Carme. Leonie, Rhiannon (van de Pjotter, daar varen we mee op, net als met de Mjølner) en ik gingen met Sammie (onze bijboot) naar de kant om te kijken. Vervolgens werden wij door een paar spanjolen gevraagd of we afsjeblieft met ze mee gingen de zee op. Nou dat wilden wij wel natuurlijk. Het was heel bijzonder om getuige te zijn van zo'n gebeurtenis. Wij waren de enige buitenlanders in het hele dorp en authentieker dan dit kan het niet.
Tot zo ver het officiële gedeelte van de dag. Nadat we lekker aan boord gegeten hadden zijn we weer naar de kant gegaan. Eerst met de kids naar de kermis. Dat vonden ze helemaal te gek. Mees, Pieter en Emma (van de Pjotter) zijn denk wel 12 keer in de draaimolen geweest en natuurlijk wilden ze ook op het springkussen :P

Om elf uur zou er een optreden zijn van Los Player's en dat beloofde veel. We hebben de kinderen naar bed gebracht en we hebben het zo geregeld dat ik eerst anderhalf uur naar het feest ging samen met Adam en Sebastiaan (van de Pjotter) en dat ik daarna met Leonie zou wisselen en zij nog kon feesten. Nou we hebben allemaal een top avond gehad. Ik ben met Adam en Sebas in een paar geweldige Spaanse kroegjes geweest. Na een paar heerlijke, maar sterke Gin-T's en bier zijn we naar het plein gegaan waar de band kwam, die overigens niet zo veel voorstelde, Spaanse smartlappen, daar was de Mjølner ook. Om half een loste ik Leonie af en ben met kleren en al in bed gaan liggen. Iedereen heeft echt een hele leuke avond gehad. Gister zijn we naar Camari?as gezeild, heerlijk halve wind, vol tuig. En ja hoor, ook hier was feest, ter ere van... Carme.! Eigenlijk is het bijna het zelfde feest, maar dan wat groter. Iedereen was nog behoorlijk brak van de vorige avond dus zijn Leonie, Rhiannon en ik wel even gaan kijken maar waren we om één uur weer terug.
Maar gezellig is het hier wel!

Wat ik ook merk is dat ik me aan boord veel 'verantwoordelijker' gedraag dan thuis. Ik ruim uit me zelf op, ik heb in deze week meer afgewassen dan in de afgelopen vijf jaar, ik heb constant een wakend oog op alle kinderen. Dus dat is wel positief:P Nu maar hopen dat als ik thuis kom dat ik zo blijf, wel zo handig.

Ik heb nog totaal niet het gevoel dat ik op wereldreis ben, het voelt nu nog als een lekkere vakantie,ik besef nog niet dat ik nog lang niet naar huis hoef. Ik denk dat dat pas komt als ik verder weg ben, Marokko misschien of de Canarische eilanden. Naja we zullen zien. Voor alsnog heb ik totaal geen zin om naar huis te gaan!!!

Nog even een klein verhaaltje, we hebben net gezien hoe de havenmeester een inktis ving, en hoe hij die vervolgens dood maakt! Heel vies, hij trekt de hersens er gewoon uit, en dan gaat t beest in de pan. (zie foto´s)

Tot zover mijn verhalen, lees ook die van Adam en Leonie op www.elenaopreis.nl
Liefs, het Fokkemaatje

P.S. wie van jullie heeft Harry Potter al gezien???

Reacties

Reacties

Harm

Rosa, wat mooi om na een mooie en lange Harry Potter je enthousiaste verhalen te lezen! Geniet ervan, maar dat lukt geloof ik wel.. ; ) Groeten

Hanneke Tiddens

Lieve Rosa, Dank voor je leuke verhalen, ik geniet ervan! Hou die kleinkinderen van mij maar goed in de gaten en zorg dat ze hun zwemvest aan hebben he! Heel veel plezier en wij zien je in Las Palmas!
groetjes, Hanneke

tom en astrid

Joost gaat op dit moment toevallig naar Harry. Genieten van je verhalen, dus schrijf lekker door!!!

Astrid en Tom

Aad en Rosemarie

Leuk om je verhaal te lezen Rosa en wat dat opruimen en die verantwoordelijkheid betreft misschien moeten we Yael ook maar eens op reis sturen dan hahahah.Schrijf zo door leuk om zo op de hoogte te blijven geniet ervan en tot je volgende story

anneke

lieve Rosa,
wat ontzettend leuk om zo jouw reisverhaal te gaan volgen. alsof je er een betje bj bent. Alleeen kan ik niet zo goed wijs uit de namen van al die ensen, dus:...hoe heten je kinderen aan boord en hoe je "zeilvader en moeder" ? jullie liggen niu nog in spanje en ben je dan al op weg naar het zuiden of is dit nog even invaren?

en ja ik heb Harry Potter al gezien, afgelopen zondag samen met Jan en Ben. was hartstikke leuk. Wij gaan staads met Ben omdat dat ook zo'n grote Potterfan is. Ik vond de film weer geweldig, ze lijken steeds mooier te worden en steeds verfijnder. Het was in deze film wel een hoog hormoon gehalte hoor het spoot van het doek af, maar ja Perkamentus gaat ook dood en dat was wel heel erg...... Je zal misschien lang moeten wachten voordat je hem kan zxien maar dan is het daarna niet zolang meer wachten voor deel 7 het eeerste deel want dat komt volgens Ben uit op 19 nov 2010. Balen dat dat weer zolang wachten is.
He meissie ik ga je volgen dus zeil ze en heb heel veel fun daar en geniet ervan.
liefs van Anneke en ook wel van Jan al weet ie dit nog niet maar dat zit wel goed. doei zoen zoen....

anneke

wat stom zeg, natuurlijk gefeliciteerd met je moeder die heb ik net gesmst en vergeet ik jou te feliciteren!!

Dja en Jona :D

Heey rosa, wat leuk om te horen dat je het naar je zin hebt :D..
Wel beter dat je niet misselijk wordt, dat kunnen wij niet zeggen :P zaten op een dikke high speed boot naar milos half te kotsen (samen met de 200 andere mensen op de boot).

Griekenland is heel leuk, veel mooie eilandjes, strandjes en verschillende andere dingen gezien.. we zijn naar Mykonos, Paros, Santorini geweest en zitten nu op Milos :).
Tot nu toe nog geen dag slecht weer gehad.

Oja en we hebben op elk eiland nog een Quad gehuurd (dja ook gescheurd ;) ).

Overmorgen met de boot naar Athene en dan weer terug naar Rainy Holland :'(

Groetjes vanuit het hete Griekenland....

XXXXXXXX
Dja en Jona

Max

Ik ga nog ff door met reageren hoor :-P

Komende zaterdag ga ik naar Harry Potter, dus ik weet er nog niet veel van. Ik heb wel gelezen dat Emma Watson stopt met het spelen van de rol van Hermelien omdat ze er geen zin meer in heeft ofzo. Er stond wel bij dat iemand anders dacht dat ze uiteindelijk alsnog de laatste twee films zal gaan doen.

Ik vind het leuk om je verhalen te lezen.
Kus

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!