rosaopzee.reismee.nl

Dag 3 aan boord van de Elena

Haay allemaal,
het is weer tijd voor een update!

dinsdag 7 juli ben ik op vakantie gegaan richting Spanje. Na ruim 800 km hebben we in portiers de nacht doorgebracht. De volgende dag weer vroeg op om naar spanje te gaan. 's Avonds kwamen we aan in Lekeithio waar we de vouwwagen op een schuin stuk grond hebben uitgekapt. Hier zijn we twee nachtjes gebelven. Ook hebben we het Guggenheim museum bezocht in Bilbao. Dat was echt een heel mooi en indrukwekkend gebouw met hele mooie moderne kunst.

Daarna zijn we naar La Coruña gereden waar we een camping hebben uitgezocht en nog drie daagjes met zijn vrieren hebben rondgebracht. Gezwommen, gewandeld, enz.
Zondag ben ik aan boord van de elena gestapt en afscheid genomen van mijn ouders en broertje. Dit was best lastig, want het is natuurlijk heel jammer dat ik ze niet meer zie, maar ook heel spannend wat ik nu ga doen!Dubbele gevoelens dus.

Maandag zijn Paulus en Daniëlle samen hun dochter nikki twee dagen aan boord gekomen en zijn we naar een ria verderop gezeild. Vandaag zijn we terug naar La Coruña gevaren, maar door veel wind en hoge golven kwam er niet veel van het zeilen en hebben we op de motor gevaren. Dit was eigenlijk de eerste keer sinds lange tijd dat ik weer op echte zee met deining heb gevaren. Ik ben gelukkig totaal niet misselijk geworden dus daar was ik wel blij mee.
Mees was wel een beetje hangerig, maar dat ging over zodra we de haven binnevoeren.

Ik ben al redelijk gesetteld aan boord en het lijkt wel alsof ik hier veel langer ben. Het klikt heel goed tussen ons allemaal en het is heel erg gezellig. Mees en Pieter zijn super leuke kinderen, die het, gelukkig, geweldig vonden dat ik er de volgende dag weer was! Wel vragen twee kleine kinderen veel aandacht en dat is wel een beetje vermoeiend. Nu liggen ze lekker te slapen voor hun middagdutje en hebben we alle drie een moment voor onszelf. Leonie ligt even te soezen, ik schrijf nu een verhaal en adam is even wat kopen voor de boot. Eigenlijk gaat het helemaal prima.
Wat me wel tegenvalt is dat het niet zulk warm weer is als ik verwacht had. Het is grauw en grijs en afentoe wat regen. Nog een klein stukje doorvaren en de sokken kunnen heel ver opgeborgen worden!

ik hou jullie op de hoogte!!
heel veel liefs,
rosa

Reacties

Reacties

Jette

Nou rosa je eerste reactie.. Het ga je goed.. ondanks dat ik je mis:(.. maar t komt allemaal wel goed.. dat autorijden zorgt gelukkig voor afleiding..

spreek je snel..

dikke kuss

Randa

Hey Rosa,

Jammer dat ik niet op je afscheidsfeestje kon zijn..
Heel veel plezier op de boot en ik ga je reisverhalen bijhouden hoor:O..
Vind het heel leuk dat ik jou dit jaar heb leren kennen en ik hoop dat je weer veilig terugkomt na.....een tijdje..

Liefs en kusjes,

Randa

Hans, Lenneke en Koen

lieve rosa,
we lezen dit nu op de camping en we zijn blij dat je het zo leuk hebt aan boord!!!!
wij balen ook van het weer, maar nu is het lekker!
we zitten vlak aan zee in ´sanxenxo´ vlak bij portonovo. Je moet wel een beetje letten op je spelling, maar dat maakt niet uit!!
wij missen je heel erg:(
veel liefs, papa, mama en koen

Lisa

Lieve Rosa,

Zo te lezen gaat het je allemaal nog goed af én gelukkig maar! Ik hoop voor je dat het wat beter weer wordt want dat zou toch ook wel heel fijn zijn. Ik vond het jammer dat ik je niet meer heb gezien sinds de diploma uitreiking maar we hebben in ieder afscheid kunnen nemen. Meid, het ga je goed en wordt maar lekker bruin als 't zonnetje dan eindelijk gaat schijnen ;)
Ik kijk uit naar je volgende berichtje!

Liefs Lisa x

Max

Heeey Rosa,
Wat leuk dat je je zo snel op je plek voelt. Ik ben nu net begonnen met alles te lezen maar vanaf nu ga ik het goed bijhouden.

Heel veel liefs.
Kus MaX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!