rosaopzee.reismee.nl

Ik ga weg!

Het is officieel en definitief, ik ga weg!! Super spannend, heel erg leuk, maar ook wel een beetje eng..

Op 8 juli brengen mijn ouders mij naar Noord-Spanje waar ik aan boord van de Elena zal stappen. Hoe en waar we ze ontmoeten weten we nog niet precies, dat zien we daar wel. Omdat mijn ouders en broertje dit gelijk als zomervakantie hebben, zullen we rustig naar spanje rijden en langs verschillende ria's gaan. Zo rond 10-12 juli zal ik aan boord gaan en mijn ouders en broertje, en natuurlijk alle lieve mensen in Nederland, gaan verlaten. Voor onbepaalde tijd ga ik zeilen.

Ik heb er onwijs veel zin in en ik ga genieten van elk moment! Nieuwe mensen ontmoeten en andere culturen proeven, allemaal hele leuke dingen in het vooruitzicht.
Ik moet nog een hoop dingen(tjes) regelen. Bijvoorbeeld: Ik moet mijn paspoort op halen bij het gemeentehuis, ik moet nog inentingen halen, mijn abbonement van mijn telefoon moet worden opgezegd, ik moet een goede reisverzekering met werelddekking aanvragen, ik moet zorgen dat ik genoeg lenzen en vloeistof meeneem of toegestuurd krijg. En meer van dat soort kleine dingen die gedaan moeten worden.

Voor degene die een beetje aardrijkskundig ingesteld zijn zal ik beschrijven hoe mijn reis er ongveer uit komt te zien. Van noord spanje varen we rustig aan naar de Canarische Eilanden. Hier is ruim de tijd voor, dus zullen we veel van de kust van spanje en portugal zien. Vanaf de Canarische eilanden vertrekken we met de ARC (een soort wedstrijd, maar dan leuk en op je eigen tempo) naar de overkant, naar St. Lucia in het Caribisch gebied. Dit is een afstand van 2.700 zeemijl waar je tussen de veertien en vierentwintig dagen over doet. (2.700 zeemijl is omgerekend ruim 5000 kilometer!)
Vanaf daar weet ik nog niet hoe het gaat. Adam en Leonie gaan op gegeven moment door het Panama-kanaal, maar dan moet ik van boord af zijn, want wanneer je eenmaal door Panama bent is het bijna onmogelijk om terug te komen naar Nederand.

Dus ik weet nog niet wat ik dan ga doen. Misschien ontmoet ik wel ene leuke boot die via bermuda en de Azoren terug zeilt naar Nederland, of ik vindeen baantje in de Carieb, of ik ga daar rondreizen. Dat weet ik allemaal nog niet en dat maakt het heel leuk.
Maar het is wel een raar idee dat ik nu nog niet weet waar ik over een jaar ben.

Ik heb er in ieder geval heel veel zin in en ik zal proberen jullie via dit blog op de hoogte te houden van mijn avonturen!!
en je kan op www.elenaopreis.nl ook veel verhalen lezen. Dit is het blog van Adam en Leonie.

Hier wil ik nog 1 ding aan toevoegen:
K.I.S.S!!
(oftewel: Keep It Simple Stupid)

Reacties

Reacties

Harm Tiddens

Ha Rosa, wat een leuk verslag! En leuk jou en je familie even kort te hebben ontmoet in Brouwershaven. Zou zelf ook wel met m'n zus en d'r familie op stap willen, zoals jij gaat doen.. We gaan je site ook in de gaten houden! Veel plezier met de voorpret,

groeten,
Harm Tiddens

Pim Tiddens

En, volg je de avonturen van de Elena? Het duurt nu niet lang meer voor je er onderdeel van uit gaat maken. Goede reis naar Spanje en we volgen de site! Groeten aan je ouders.
Pim

Michiel Scholtes

Lieve Rosa,

Wat een geweldige reis! En wat lastig om afscheid te nemen van vrienden en familie. Ik herinnner me goed hoe dubbel dat voelde toen ik in 1998 zelf vertrok met Eenhoorn en hoe blij ik was toen ik jullie op Dolores ontmoette en ineens niet meer alleen was. Gelukkig ga je op stap met leuke mensen en zullen die kleintjes je volop bezig houden. Je begrijpt dat ik je avonturen graag zal volgen. Voor nu wens ik je alvast veel plezier op de landetappe naar Spanje.

Alle goeds,

Michiel Scholtes
Eenhoorn

PS. Harm Tiddens was in 1976 maat bij mij op de tjalk Pallieter. Zijn broer Harris is een goede vriend van mij. Toevallig toch?

Pim Tiddens

Beste Michiel,
om even verwarring tussen de generaties te voorkomen; de Harm waar jij het over hebt is de oom van de Harm die aan Rosa heeft geschreven. Het blijft wel een kleine wereld!
Groet,
Pim

reina zeeman

Hallo Rosa,

Mijn naam zegt je waarschijnlijk niets maar ik ben één van de Stembentleden, het koor van je moeder.
Ik vind het geweldig wat je doet en ik volg je reis.
Je scheijft heel leuk en je maakte mooie foto's dus heel interessant om te volgen.
Dit is een ervaring die je nooit meer zult vergeten! Geniet er van.
We leven met je mee.

Vriendelijke groet,
Reina

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!