rosaopzee.reismee.nl

St. Barths & Antigua

Het was de perfecte setting zonsondergang, bier, heerlijk zeewater en een tien meter lange wally tender met een topspeed van maarliefst 30 knopen! En jawel wij bevonden ons in deze setting! Gister op t dock wat nieuwe mensen ontmoet en die nodigden ons uit om met hun bijboot wat te gaan cruisen. Ofwel, rondracen, voor anker in een prachtige baai, zwemmen, zonsondergang bekijken en terug knallen over de golven. Zo bijzonder kan een maandag middag op Antigua zijn.

De laatste dagen Esther en Martin weer aan boord kwamen hebben we hard gewerkt om de boot er tiptop uit te laten zien. Maar daarnaast was er uiteraard ook tijd om ons laatste weekend op st. Maarten goed af te sluiten. Zaterdag middag zijn we met twee dinghys (Neil en Kevin in de ene, Roeland en ik in de ander) naar Mulletbay gevaren en hebben we daar t anker uitgegooid. We hadden een koelbox vol bier en water meegenomen en hebben ons de hele dag op t strand vermaakt. Met t bier boven je hoofd naar t strand zwemmen en daar een beetje ouwehoeren met andere crew die ook een vrije zaterdag middag had. 's Avonds laatste keer uit op St. Maarten (wat uiteraard niet de laatste keer werd) we zijn naar Bliss geweest en we hebben echt een geniale avond gehad. We konden gratis naar binnen (want we kennen de bartender) en we kregen veel gratis drank, de hele avond gedanst, gekletst en gelachen. Na Bliss zijn we naar een stripclub gegaan. Lache joh, ik was er nog nooit geweest, weer een nieuwe ervaring zal ik maar zeggen. Toen we rond 5.30 bij de marina aankwamen hebben we eerst nog even de voorraad van de Freedom leeg gegeten om vervolgens huiswaarts te keren toen het alweer licht werd! Om het slome gevoel de volgende dag een beetje te verdrijven, hebben we onszelf ondergedompeld in het heilig water des zeeën. We kwamen onze buren tegen uit de haven en die waren aan t wakeboarden, helemaal te gek! Ik mocht het ook proberen en na zo'n drie mislukte pogingen lukte het me om overeind te komen, en te blijven staan. Echt onwijs,ik vond het zo leuk om te doen. Ik heb ook geprobeerd te golfsurfen, maar daar bakte ik echt helemaal niets van. Ik vond wakeboarden veel leuker en ik hoop t nog vaker te kunnen doen. Het was dus echt een topweekend.

Nadat de laatste dingen aan boord gerepareerd waren zijn we eindelijk weer gaan varen. Mijn tijd op St. Maarten was echt te gek, veel leuke dingen gedaan, uitgegaan en veel leuke nieuwe mensen ontmoet, maar na anderhalve maand was ik er wel echt klaar voor om door te gaan. We zijn eerst naar St. Barths gezeild, wat een verademing was na het drukke, vieze en chaotische sint Maarten. St. Barth is Frans, rustig, duur, schoon en erg Europees. We hebben drie dagen voor anker gelegen, en genoten. We konden vlakbij mooi snorkelen en we hebben een prachtig strand ontdekt.
Na st. Barths zijn we naar Antigua gegaan, een behoorlijk lange run van zo'n 70 mijl, we hebben de hele dag gevaren. Ik vond het heerlijk, eindelijk weer in beweging, weer varen, weer zeilen, trimmen, schuin gaan, koers bekijken en ga zo maar door. Nu liggen we in English harbour,Nelsons Dockyard. Het is een oud Engelse vesting stadje en mensen moet geld betalen om het te mogen bekijken. Het zijn prachtige oude goed onderhouden huisjes en gebouwtjes, we liggen letterlijk in een museum. Ook Antigua oogt rustig, er zijn wel wat plaatsen om uit te gaan maar er is meer peace. Op t eerste gezicht dan he;)
Gisteravond hebben we erg Amerikaans de superbowl gekeken, heel cool, ik snap de basisregels dus ik weet op welk moment ik moet juichen. De Saints hadden gewonnen wat in Mad-Mongoosse (het café waar we de superbowl gekeken hebben) in goede aarde viel. Het is leuk dat ik het grootste Amerikaans sportevenement live heb bekeken en er nog iets van snap ook! Het is trouwens wel een grote commerciële bende, elke timeout is een reclame, en het opnoemen van de sponsors duurt langer dan het opnoemen van de spelers! Om gek van te worden!

We zullen ongeveer een week in Antigua blijven, er wordt wat lakwerk aan de boot gedaan door wat locals, daarna gaan we waarschijnlijk nog een beetje rond het eiland cruisen en gaan we naar Barbuda. Ik ben er nog nooit geweest, maar je schijnt er heel goed te kunnen snorkelen, dus ik ben benieuwd!

Ik hou jullie op de hoogte!
p.s. van de ramp op Haïti krijg ik heel weinig mee, doordat ik geen tv heb zie ik maar zeer weinig beeld en verhaal er over. Ik weet dat het een enorme ramp is met heel veel doden, maar doordat de beelden ontbreken zegt het met niet zo veel.

Reacties

Reacties

Jonathan

Hey rosa, cool om zo ín zo'n baai zwemmen. Het leven kan echt relaxed zijn he :P, bij het lezen van je verhalen droom ik elke keer weer even weg naar zo'n relaxed eiland.
Hier is het erg koud, het is weer begonnen met vriezen, dit keer is de wind ingesprongen waardoor het nog kouder aanvoelt. Majah straks weer schaatsen (wat tot nu toe nog niet kon). Volgende week vrijdag gaan Sebas, Remco en Ik op wintersport :D naar een plek waar nu al meer dan 2 meter sneeuw ligt.

Dit was even een klein updatje voor je :P.
Het ga je goed,

xxxxx Jonathan

Bart

Mooie verhaal weer. Je geniet nog steeds en je hebt helemaal gelijk.
Stuur je binnenkort een mailtje terug!

X

Hans

Goed zo Rosa gewoon lekker genieten van jou "wereldreis".Wel longtimenosee hoor Dag lieve stoere Rosa

Francy

Hoi Rosa,
heerlijk om weer wat van je te horen, dat was voor mijn gevoel al heel lang geleden. Maar zo te lezen heb je het erg druk gehad met genieten van het leven!! Doe het maar met volle teugen! Geniet ook maar van het mooie weer, je zult vast ons ijskoude wintertje niet missen!
Veel plezier met alles wat nog komen gaat,
Dikke kus, Francy

anneke

uitkijkend op een witte wereld met een gipsen pootje akn ik helemaal wegdromen op de foto's met die prachtige bountystanden en die lekkere biertjes erbij. Wat een genot meot dat zijn.....zo blauw en zoveel zon. Maar ja , sneeuw heeft ook wel weer wat...toch??
lieverd geniet er maar van ,maak er fijne herinneringen van !!!
liefs Anneke

Hilde Reynen

Beste Rosa,

Vanaf nu, ja een beetje laat, gaan de lln. van 1A (wereldklas, voorheen Jena) je avonturen volgen en je af en toe wat vragen.

Groeten van de Copernicus

Mieke

Ik ben zo benieuwd hoe jij reageert op al die berichtjes uit het koude Nederland!! Gniffel je dan met een soort leedvermaak of lijkt je het toch ook wel even heerlijk om een dikke jas met toebehoren aan te hebben? Nou een dagje ruilen lijkt mij wel wat! Zondag gaan we naar Lenneke en Hans om de uitgestelde nieuwjaarsreceptie te "vieren". Ben benieuwd of je er volgend jaar weer bij bent! Want volgens mij is Nederland wel heeeeel ver weg voor jou!!!!!!Dag lieve Rosa, geniet maar lekker! Liefs Mieke

Lenneke

Lieve Rosa, Wat leuk dat al jouw lievelingstantes zoveel schrijven. Je maakt ons allemaal wel erg jaloers hoor met al die mooie foto's en verhalen. Dat jij op dit moment in de zon zit, zeilt, zwemt ( of poetst, knutselt,oppast,of baalt) maar het in ieder geval lekker warm hebt, is bijna niet voor te stellen. het is hier zo koud! Nou, lieverd, tot gauw!! mama

Lenneke

Hee, wat een leuke foto's!! Dat ziet er weer heel mooi en jaloersmakend uit. Vooral die foto's dat je van de giek afspringt zijn mooi. Dan zie je pas goed hoe groot de Hartbeat is. WIl je ook bij de foto's schrijven wie wie is?? En wat zie je er goed en bruin en leuk uit!!!

Reina Zeeman

Het ziet er weer prachtig uit Rosa! Weer leuke kindjes, zo te zien iets ouder dan de vorigen. Zo te zien ook een prachtig schip en de omgeving ... wow... was ik maar 40 jaar jonger! Ik geniet nog steeds van je verhalen en je foto's Veel plezier en ga zo door.

Vriendelijke groet,
Reina

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!