rosaopzee.reismee.nl

Party to Hartbeat!

Wow, zo veel gebeurd, zoveel te schrijven. In slechts 2 wekenhebben we genoeg mee gemaakt om een boek te vullen.
We zijn ongeveer 10 dagen in English Harbour gebleven want de boot werd gelakt door een team van Locals. We hebben nog een paar mooie avondjes gehad in Antigua, we zijn donderdag, vrijdag en zondag prima uitgeweest, met after parties en veel dansen.(zie foto's) Door een steiger BBQ hebben we de crew van de omliggende boten leren kennen en daar zijn we veel mee opgetrokken.
Na English Harbour zijn we naar Green Island gevaren, een eilandje bij Antigua, heel mooi en idillish, blauw water, wit strand en palmboompjes. We hebben er heel leuk gesnorkeld en gezwommen. Sterker nog we hebben waterpret in de overtreffende trap geproduceerd. We hebben de giek helemaal opzij gezet, nu kunnen we dus van de giek af in het water springen/duiken. Het is denk ik een sprong van 4 meter, geniaal dus! Voor Janel en Floor hebben we een schommel gefabriceerd en onder de giek gehangen, enorme lol dus. Toen besloten we om voor de overtreffende trap te gaan en hebben we de spinakerpole uitgeboomd, en daar een hele lange lijn aan gehangen, nu kunnen we á la Tarzan en Jane slingeren van de boot of giek het water in. We liggen vele uurtjes in het water.

Na Green Island zijn we naar nonsuch-bay gegaan, daar is Lara aan boord gekomen! Lara is 19, vorig jaar VWO afgemaakt en ook aan het reizen, ik had haar op de ARC al een keertje ontmoet, maar toen wist ik nog niet dat ze ook met ons mee zou gaan varen. Maar wat onwijs leuk, een meisje van mijn leeftijd! Ik ben in 7 maanden dat ik nu weg ben met vrijwel geen enkel meisje van 18 of 19 omgegaan. Het waren altijd maar jongens, ook onwijs gezellig natuurlijk, maar het is heerlijk om over jongens te praten, te giechelen en kleren te vergelijken. We slapen samen op een kamer, in een stapelbed. We vormen met z'n 3en echt een top team! We gaan samen uit, kletsen veel en we gaan ook wel eens met z'n 3en duiken. Ook het onderhoud van de boot is een stuk minder werk .

Na Antigua zetten we koers richting Barbuda een mooi tochtje van 25 mijl. Barbuda is in tegenstelling tot de rest een plat eiland, met veel strand en palmbomen. Het is echt schitterend, er is ook heel erg veel leven en natuur,niet zoals St.Maarten verpest door Amerikaanse toeristen. We zien een haai voor de boot uitzwemmen, een paar dagen later zwemt er een groep dolfijnen met ons mee voor wel 20 minuten! Helemaal geweldig! Ook tijdens het duiken zien we veel, een schildpad, veel vissen en zeesterren, Martin en Esther worden tijdens hun snorkeltrip achtervolgt door een Baracuda en ga zo maar door!
En wat hoort er nou bij een Nederlandse boot met 5 volwassenen op een Caribisch eiland? Juist, een Rumpunch avond! Na een heerlijke maaltijd heb je altijd het afwas probleem, Roeland, Lara en ik hebben er alledrie geen zin in, dus Martin bedenkt de ideale manier, lootjes trekken, eentje afwas,eentje drogen en eentje vrij, en die mag met Martin aan de Rum! Helaas zijn Lara en ik de klos, dus terwijl wij staan te werken drinken Roeland en Martin 'Grote-Mannen-Rumpunch' oftewel, tegen de tijd dat de afwas klaar is de fles Rum voor drie kwart leeg! Lara en ik doen een inhaalslag, de muziek gaat aan, DJ Lappie is in tha House! (Esther) en voor ik het weet hebben we een geniale avond, we springen met kleren en al overboord, dansen als maloten, hebben we een geweldige lichtshow, dankzij Roeland en Martin en we hebben ook nog ergens een biergevecht. De Rum is op,wat nu? Nou gelukkig hebben we nog wel ergens een fles Grand Marnier, die is nu ook op.
Kortom, een geniale avond!(foto's volgen zsm)

Na Barbuda, op naar St. Barths, there we are again. We ankeren eerst in St.Jean, en we liggen als enige in de baai, de volgende dag draait de wind, en komen alle andere schepen ook bij ons liggen, ook A. Dat is dat bijzondere motorjacht van de foto's, die boot is zo anders en ook zo herkenbaar, het lijkt wel of ie ons achtervolgt. Elk eiland, Barbuda, st Barths, St maarten, elke ankerplek wij zijn er en hij duikt op of hij ligt er en wij komen aangezeild, bizar. We willen hem heel graag van binnen zien, dus misschien moeten we toch maar even langs varen met de Dinghy.

Van St. Jean gaan we naar Anse de Colombier, ook St. Barths. Anse de Colombier staat bekent om zijn schildpadden, maar ik had niet verwacht dat ze er ook daadwerkelijk zouden zijn! Maar we liggen net vast aan de mooring of we spotten er al één en nog één en nog één. Helemaal geweldig, overal zijn schildpadden die adem komen halen, ze liggen lekker gras te eten op de bodem en eens in de zoveel tijd komen ze naar de oppervlakte om adem te halen helemaal geweldig, we gaan dus ook uitgebreid snorkelen en duiken om ze te bewonderen.
De volgdende ochtend staan we vroeg op voor een wandeling. We lopen ongeveer 45 minuten over steile bergpaadjes naar een dorpje waar we een superluxe ontbijt eten, we eten allemaal veels te veel, maar er is ook zoveel keus, fruit, gebak, croissant, ei, noem maar op. Helemaal verzadigd lopen we daarna weer terug, voor de meiden is de wandeling best zwaar, maar Janel loopt hem helemaal en Floor moeten we alleen op de terug weg een beetje dragen.
Nu liggen we in Gustavia, gisteravond (vrijdag) zijn Roeland, Lara en ik uitgeweest, de eerste echte avond uit met z'n drieën, hopelijk volgen er meer! We beginnen (per ongeluk) in een gay-bar en we eindigen in een hele gave club, waar ze een thema feest hebben, beach party, afgeladen met opblaaskreeften, zwembandjes en slangen komen we 's ochtends vroeg weer thuis. We hadden namelijk alle opblaasdingen meegenomen de club uit! Het was weer een topavond.

Het is heel erg leuk en gezellig aan boord, we doen hele leuke dingen met Martin, Esther en de kids, we kunnen het goed vinden met z'n 3en en het is meestal geweldig weer!

Tot Spreeks,

x

Reacties

Reacties

francy

Ha die Rosa,
Wat een verhaal weer zeg! 't Is een grote party zo te lezen in een waanzinnig mooie omgeving.
Geniet er lekker van, kus,
Francy

Jonathan

Wat een feestbeesten daar in die uithoek :P.
Zijn jullie al op die boot geweest? Die is echt mooi man :D.
Ik ga zo weer even je nieuwe foto's bekijken, elke keer weer genieten van die mooie stranden enzo :).
Feest er nog maar lekker op los, we denken aan je.

Groetjes :D

Jonathan

Hans (van Gemma)

Ha die Rosa,

wat een onwijs gaaf verhaal weer zeg! Ik lees ze elke keer met veel plezier. Tijdens het lezen droom ik dan achter mijn bureau weg en dan is het net of ik ook op zo'n mooi eiland met witte stranden aan de rum-punch zit. Helaas wordt die droom dan weer snel verstoord door de wrede werkelijkheid, dat ik achter mijn bureau zit en weer aan het werk moet :-( Ik ben wel echt super blij voor je dat je het zo naar je zin hebt.

Geniet er nog lekker van en ik ben nu al weer benieuwd naar je volgende verhaal.

Dikke kus

Sebas

Je ziet goed uit, zit je soms vaak in de zon:P?
Wat cool dat je met haaien en schildpadden in die prachtige onderwaterwereld heb gesnorkeld! Lijkt mij ook echt weer gaaf om te doen:D! Heb je ook nog gedoken daar?

Het klinkt en het ziet er ook allemaal zo relaxed uit op al je foto's en in je verhalen! Ik ben echt zwaar jaloers! Dus neem voor mij ook nog maar even een extra duik in dat mooie blauwe water en paar extra relax uurtjes aan die palm witte stranden in de zon:P, kan ik goed gebruiken!

Keep on Sailing:D!
X Sebas

Gemma

Lieve Rosa,

Heerlijke verhalen hoor!! Nu ik natuurlijk zo aan huis gekluisterd ben en lekker nog een maandje vrij ben lees ik ze heel aandachtig. Je schrijft ook zo, dat ik het echt voor me kan zien (wat achter mijn labtop op de bank heerlijk is om bij weg te dromen) Lijkt me echt fantastisch wat je allemaal meemaakt en ziet en doet en beleefd!! Geniet nog maar lekker.

Dikke zoen, ook van Floor

Bart

Wat ontzettend leuk om weer eens van je te horen. Heel erg leuk geschreven. De laatste tijd is het ook een beetje stil van mijn kant geweest, maar stuur je binnenkort weer een mail!
Nu eerst even foto's kijken :).

X

mieke

Lieve Rosa, weet jij nog wat studeren, werken, regen, in de file staan, op tijd naar bed, kamer opruimen, ruzie met je broer, verlangen naar een zonnetje is?????????????? Nee zeker hé? Nou , denk daar maar dan ook niet aan en geniet, geniet en geniet nog meer van al het mooie wat jij nu mee maakt! Dag lieve Rosa tot mails, Liefs Mieke

Adam

He schoonheid,
Eindelijk weer eens online en tijd om bij te kezen, lezen. Hoest nou? Ziet er naar uit dat je een nogal geniale tijd hebt daar! Hier alles ook top, mannetjes doen het goed en wij zijn blij.
Hou je op de hoogte,
Liefs Adam en crew

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!